Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója leszögezte, hogy a maranellói márka mind az F1-es, mind a Le Mans-i projekt iránt elkötelezett. John Elkann, a vállalat elnöke azért üzent a Forma-1-ben szereplő brigádnak.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Ferrari nyerte a centenáriumi Le Mans-i 24 órás futamot. A gyártó idén tért vissza a hosszútávú-világbajnokság mezőnyébe, és az Alessandro Pier Guidit, James Caladót és Antonio Giovinazzit felvonultató 51-es számú autó máris győzni tudott a legendás megmérettetésen. A Ferrari ezzel 58 év után szerezte meg ismét a dobogó legfelső fokát ezen a viadalon.
Meglepetésgyőzelem a Ferraritól – 50 év távollét után rögtön nyertek Le Mans-ban
Ekkora sikerre a Forma-1-es csapat életében már hosszú évek óta nem volt példa, hiszen a maranellóiak már másfél évtizede nem nyertek világbajnoki címet. Felmerülhet a kérdés, hogy a Le Mans-ban elért siker mit jelenthet az F1-es projekt számára, esetleg közelebb sodorhatja-e a Ferrarit a távozáshoz. Benedetto Vigna szavai alapján azonban erről nincsen szó.
„Ez ismét igazolja a Ferrari egyediségét és azt, hogy páratlan autókat készítünk – nyilatkozta a Ferrari vezérigazgatója az Eurosportnak. – Ez egy egyedülálló kocsi. A következő cél? Továbbra is győzni. Stresszel járt számomra a rossz szezonkezdet a Forma-1-ben? Nekem sokkal jelentősebb okaim is vannak a stresszre. A csapat számára ez egy lehetőség, hogy fejlődjünk és sokat tanuljunk. Olyan gépet kell építenünk, amely jobb lesz, mint az előző, de ez a szabály mindenre igaz, amit csinálunk. A sport nagyon fontos számunkra, a versenyzés benne van a vállalatunk DNS-ében. Szóval a Forma-1-be és a hosszútávú-világbajnokságba továbbra is beruházunk, mert sok olyan technológiát látunk, amely átültethető a versenypályáról a közútra.”
A győzelem után természetesen John Elkann, a cég elnöke is megszólalt. Az olasz üzletember hangsúlyozta, hogy ez a diadal mennyit jelent a szurkolóknak, ám eközben egy olyan mondatot is elejtette, amely akár úgy is értelmezhető, hogy a Forma-1-es csapatnak üzent. Úgy véli, mindannyiuknak követni kell ezt az utat.
„Ez a győzelem, amelyet Antonello Coletta [a GT-versenyzési részleg vezére – a szerk.], Amato Ferrari [az AF Corse csapatfőnöke – a szerk.] és az egész csapat, a szerelőinktől a pilótáinkig, ilyen kihívást jelentő körülmények között ért el, mindannyiunk számára példaként szolgál – fogalmazott. – A tifosinak nyújtott érzelmek arra is emlékeztetnek, hogy fontos rátalálni a merészségre és az alázatra, hogy mindig jobbá váljunk.”
Ami a Forma-1-es csapatot illeti, a Ferrari 2007-ben nyert utoljára egyéni világbajnoki címet, és 2008-ban konstruktőrit. Előbbiben 21 év a rekordjuk, hiszen 1979 és 2000 között egyik pilótájuk sem ért fel a csúcsra, utóbbiban pedig 16 esztendő (1983-1999). Ebből könnyen ki lehet számolni, hogy a csapat vészesen halad a csúcs beállítása, illetve megdöntése felé.