back to top
2024. május 09. 16:54

KezdőlapF1Van baj - egymásra mutogatnak a részlegek a Ferrarinál, megoldás továbbra sincs

Van baj – egymásra mutogatnak a részlegek a Ferrarinál, megoldás továbbra sincs

-

Aggasztó hírek érkeznek Maranellóból.

A Ferrari hiába vetett be jelentősen módosított autót a Spanyol Nagydíjon, a barcelonai hétvége is lehangoló eredménnyel zárult az olaszoknak. Az SF-23-as egy körön továbbra is gyors, ezt a versenyen azonban nem tudja hozni, a riválisok a jobb gumikezelésüknek köszönhetően most is jobban teljesítettek. A második helyről rajtoló Carlos Sainz végül csak az ötödik helyen végzett, Charles Leclerc pedig a bokszutcából rajtolva a pontszerzők közé sem tudott felzárkózni.

A Ferrari hét futam alatt mindössze egyetlen dobogós helyezést tud felmutatni, aminél még 2020-ban, a szabálytalan motorral történő lebukást követő óriási visszaesés évében is jobban szerepeltek. Persze ez nem jelenti azt, hogy az idei autójuk annyira versenyképtelen lenne, mert a potenciál egyértelműen ott van az SF-23-asban, csak még nem tudták kihozni belőle azt a versenyen. Az autó legnagyobb baja a következetesség teljes hiánya, ami olykor azt eredményezi, hogy nem csak etapról etapra, hanem akár kanyarról kanyarra változik.

Le Mans-i sikere az F1-ből való távozás felé lökheti a Ferrarit? – a vezérigazgató válaszolt

És ami ennél is nagyobb baj, hogy jelenleg a csapat sem tudja ennek az okát, olasz sajtóértesülések szerint pedig még arra sem jöttek rá, hogy Charles Leclerc-t milyen probléma hátráltatta a Spanyol Nagydíj időmérőjén, ami miatt a monacói versenyző csak az utolsó előtti helyen végzett. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint pedig mindez belső ellentéteket is szül, és az aerodinamikusok a kasztniért felelős mérnökökre mutogatnak és fordítva, ami az elképzelhető legrosszabb forgatókönyv.

A német szaklap is kitér arra, hogy a maranellóiak autója egy mért körön gyors, és az új gumik hatása elfedi minden gyengeségét. De amint megtankolják, forgalomban kell mennie, változik az aszfalthőmérséklet, más irányból fúj a szél, már nem lehet maximumra tekerni a motort és a többi, az SF-23-as egyből rengeteg időt veszít a riválisokhoz képest. A kocsi elkezd csúszkálni, a gumihőmérséklet megnő, az abroncsok elkezdenek a kelleténél jobban kopni, és ennyi volt. És ez nemcsak egyes helyszíneken volt megfigyelhető, hanem mindenhol. A lassú kanyarokkal tűzdelt Monacóban ugyanúgy, mint a tempós Barcelonában.

Teljes a zűrzavar a Ferrarinál, az autó hol ilyen, hol olyan, és nem értik, miért

Frédéric Vasseur csapatfőnök pedig rámutatott, hogy még csak nem is ennyire egyszerű a helyzet, és nem lehet mindent a forgalomra vagy a hőmérsékletekre fogni, mert olykor akkor sem tudják megfelelő tartományban tartani az abroncsokat, ha egyedül köröznek. „Elképesztően nehéz válaszokat találni, mert nem látunk egy mintát, amiből kiindulhatunk. Nem koncentrálhatunk egyetlen dologra. A legnagyobb rejtély a számomra az, hogy az autó másképp reagál akkor is, ha ugyanazokat a dolgokat csinálom” – idézi a szaklap Leclerc-t.

A barcelonai fejlesztéstől némileg persze gyorsult a kocsi, de egyértelmű, hogy nem ez jelentette a megoldást a csapat problémáira. A rejtélyt pedig csak fokozza, hogy az idei versenygép a 2022-es autó továbbfejlesztett változata, amely egy éve ilyenkor még futamgyőzelemre képes konstrukció volt, és sokkal kiszámíthatóbban viselkedett. Azaz valószínűleg nem az autó DNS-ében kell keresni a megoldást, és nem alapjaiban rossz a konstrukció, hanem az azóta eltelt időszakban indult el rossz irányba a fejlesztésekkel a Scuderia. Most pedig próbál rájönni, hogy mikor tért le a helyes útról, és hogyan tudna oda visszatalálni.

Friss