Max Verstappen a Kanadai Nagydíjon utolérte Ayrton Sennát a futamgyőzelmek számában, és bár vannak hasonlóságok kettejük karrierjében, van egy lényeges eltérés is.
Max Verstappen már a Kanadai Nagydíj előtt elmondta, hogy bár elképesztő eredménynek tartja Ayrton Senna utolérését, nem szereti és szerinte nem is lehet összehasonlítani a különböző korszakokat illetve pályafutásokat, mert egy pilóta sikeressége és győzelmeinek száma nagyban függ attól, hogy mikor jut versenyképes autóhoz. A Forma-1-ben 1984-ben bemutatkozó Senna esetében ez az év 1988-ban jött el, mert bár 1985 és 1987 között is nyert 6 futamot a Lotusszal, a vb-címre reálisan nézve nem volt esélye, még úgy sem, hogy 1986-ban és 1987-ben is jól tartotta magát a pontversenyben.
Schumacher zokogott, Verstappennek azonban nem jelent ennyit Senna utolérése
Verstappen pedig ugyanígy lehúzott jó néhány szezont, egészen pontosan ötöt olyan autóban, amellyel ki lehetett használni a kínálkozó lehetőséget a futamgyőzelem megszerzésére, de a világbajnoki címért nem lehetett vele küzdeni. A holland pilótának egészen 2021-ig kellett várnia, hogy végre az összetettben is ütőképes technikához jusson, majd elsőre meg is nyerte vele a vb-címet, miként Senna tette azt 1988-ban a McLarennel.
Eközben pedig Verstappennel kapcsolatban is egyre többen kezdték osztani azt a véleményt karrierjének első néhány szezonjában, hogy a holland a mezőny egyik, ha nem a leggyorsabb pilótája, aki csak arra vár, hogy végre megfelelő autóba ülhessen. Ugyanígy tekintett a közvélemény Sennára is, mielőtt a brazil a McLarenhez igazolt. Lényeges különbség azonban kettejük között, hogy míg Sennának csapatváltás kellett ahhoz, hogy vb-esélyes kocsihoz jusson, addig Verstappen kitartott a Red Bull mellett és kivárta, amíg az energiaitalosokkal dominálhat.
És bár joggal mondhatjuk, hogy jelenleg a hollandnak nincs kimondottan nehéz dolga, hiszen az RB19-es a mezőny fölé nőtt, és nagyobb teljesítmény lenne úgy futószalagon szállítania a győzelmeket, hogy minden hétvégén meg kell küzdenie Lewis Hamiltonnal, Fernando Alonsóval vagy Charles Leclerc-rel, nem szabad elfelejteni, hogy Verstappen nem a domináns autóba ült bele, hanem előtte hosszú éveken át nézte, hogy a Mercedes-henger mellett évről évre epizódszerepek jutnak neki néhány futamgyőzelem képében. Azaz mondhatjuk, hogy most aratja le a munkája és a türelme gyümölcsét.
És ki tudja, hol van még a vége? Jelenleg négyen, Lewis Hamilton (103), Michael Schumacher (91), Sebastian Vettel (53) és Alain Prost (51) állnak még előtte az örökranglistán. Hogy Vettelt és Prostot utol fogja érni, az szinte borítékolható, a Professzor pedig akár már az idén meglehet (matematikailag Vettel is, de ahhoz 14-ből 13 győzelem kell).
A címvédő mindenesetre már a kanadai futam utáni sajtótájékoztatón elmondta, hogy reméli, nem a 41 jelenti a végállomást.
„Utálok különböző generációkat összehasonlítani, de azt elmondhatom, hogy amikor kisgyerekként gokartoztam és arról álmodtam, hogy Forma-1-es pilóta leszek, soha nem gondoltam volna, hogy eljutok 41 futamgyőzelemig, úgyhogy természetesen elképesztő utolérnem Ayrtont – jelentette ki. – Természetesen büszke vagyok erre, és remélem, hogy nem állok meg itt. Remélem, hogy folytathatjuk a versenyek megnyerését. A Red Bull 100 győzelméből 41-et én nyertem, talán emiatt majd új szerződésről is beszélhetünk.”
„De nem, őszintén, ez nagyszerű eredmény a csapatnak. Tudtuk, hogy ez az első lehetőség elérni ezt, és örülök, hogy a 100. Red Bull-győzelemmel sikerült. De remélem, hogy többet nyerünk száznál, úgyhogy az új cél a kétszáz.”