Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója tisztában van vele, hogy Max Verstappen máshol is szeretne versenyezni karrierje során, mindössze azt reméli, a holland hagyni fog elég időt nekik arra, hogy megtalálják az utódját.
Max Verstappen számos alkalommal hangsúlyozta már, hogy Lewis Hamiltonnal vagy Fernando Alonsóval ellentétben nem tervez 40 éves koráig a Forma-1-ben versenyezni, mert egyrészt nincs kedve olyan sokáig az F1-gyel járó életmódot folytatni, másrészt más sorozatokban, például a hosszú távú versenyzésben is szívesen kipróbálná magát. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is tisztában van ezzel, ugyanakkor reméli, Verstappen jó előre értesíteni fogja a csapatot, ha úgy dönt, hogy itt az idő továbblépni.
„Tisztában vagyok vele, hogy nem lesz itt örökké – mondta a Marko az Inside Line Podcastban. – Remélem, nem úgy fog elmenni, ahogyan Nico [Rosberg] tette, és csak közli egy rossz szezon után, hanem figyelmeztet minket, hogy legalább reagálni tudjunk rá. Tudom, hogy nem fogja teljesen abbahagyni a versenyzést, gondoljunk a Le Mans-ra és a hasonlókra. Jól fog szórakozni és élvezni fogja.”
Nico Rosberg a 2016-os világbajnoki cím megnyerése után úgy akasztotta szögre a sisakját, hogy érvényes szerződése volt a Mercedesszel, ami szintén mutatja, hogy ha valaki úgy érzi, ennyi elég volt, akár a kontraktusa lejárta előtt is dobbanthat. Verstappen 2028 végéig írt alá a Red Bull-lal, elméletben tehát még több mint 5 évig az F1-ben lesz, de ez sem garancia semmire. Marko ezért is jegyezte meg, reméli, hogy azért a szerződését kitölti.
„Továbbra is űzni fogja ezt a fajta versenyzést, de nem szabad alábecsülni a nyomást napjaink Forma-1-ében. 22-23 verseny, minden héten szimulátorozás, rengeteg marketing-tevékenység. Nagyon kemény és stresszes munka ez, úgyhogy érthető. Nem tudom, mikor [hagyja abba], úgyhogy csak remélem, hogy kitölti a szerződését.”
Ameddig azonban a Forma-1-ben versenyez, a Red Bull igyekszik őt megóvni mindenfajta felesleges kockázatvállalástól, így Verstappen például novemberben, a hírhedt Nordschleifén nem ülhet be egy korábbi Red Bullba, hogy bemutatóköröket tegyen meg a pályán, amelyen Niki Lauda 1976-ban megégett. Helyette Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel fognak vezetni egy-egy V8-as Red Bullt, míg Cunoda Juki egy Honda NSX GT3 Evóval körözhet.
Az ok pedig, hogy Marko egyszerűen úgy véli, Verstappen mindenáron meg akarja majd dönteni Timo Bernhard erre a célra átépített Porsche 919-essel futott 5:19.546-os körrekordját a 20 km-s aszfaltcsíkon.
Tudta?: Michael Schumacher nem a 2012-es Brazil Nagydíjon vezetett utoljára F1-es autót
„Ez tulajdonképpen egy bemutató, így nincs idő beállítani az autót. A Nürburgring Nordschleife igazán különleges, tele van bukkanóval, vannak ugratók, és a Forma-1-es autót nem kifejezetten erre tervezték. És ismerem Maxot. Azt mondja, hogy nem érdeklik a rekordok, de másodpercre tisztában van a Nordschleife pályacsúcsával, és ha vezet, nem csak meg akarná dönteni, hanem nagyon meg akarná javítani – magyarázta Marko az Inside Line-ban. – Nagy a kockázat, amit nem szükséges vállalni. Meg lehetne állapodni és azt mondaná, hogy »Nem, nem fogok [rámenni a körrekordra]«, de amint beülne az autóba, megtenné.”
A kétszeres világbajnoknak tehát az efféle kísérletekkel alighanem meg kell majd várnia az F1 utáni pályafutását, ami egy újabb motiváció lehet arra, hogy ne húzza a kelleténél tovább a királykategóriában versenyzést.