2024. április 27. 16:07

KezdőlapF1Már most tinilányok ugrálják körbe az "új Kimit", aki csak örül, ha...

Már most tinilányok ugrálják körbe az „új Kimit”, aki csak örül, ha Räikkönen rajongói is szurkolnak neki

-

Először járt Magyarországon és a Hungaroringen Andrea Kimi Antonelli, a Mercedes 17 esztendős tehetsége. A Prema pilótája exkluzív interjút adott a Rallycafe.hu-nak, amelyben beszélt a gokartról versenyautóra váltás nehézségeiről, a Mercedes támogatásáról és Kimi Räikkönenről is.

Június közepén három napra hatalmas forgataggá változott a Hungaroring, hiszen az International GT Open keretein belül összesen öt versenysorozat pilótái csaptak össze Mogyoródon. És miközben a magyar drukkerek természetesen Michelisz Norbertre, Losonczy Leventére, Berta Benjáminra, Révész Leventére, Tim Gáborra vagy Lantos Szabolcsra figyeltek, a Hyundai világkupa-győztes túraautó-versenyzője után – vagy mellett – rendre a formaautós utánpótlás-sorozatok egyik óriásának számító Prema Powerteam sátra előtt volt a legnagyobb a tömeg.

Így szerepeltek a magyarok az International GT Open hungaroringi hétvégéjén

Itt a hétvége során végig motorsportrajongók – nem volt nehéz észrevenni a tinilányok feltűnően nagy arányát – várták epekedve, hogy megjelenjen egy ránézésre is szemtelenül fiatal, a Mercedes F1-es csapatruházatát viselő bongyorhajú olasz srác, és fotózkodjon velük, majd kiosszon néhány autogramot. Ő Andrea Kimi Antonelli, aki még csak augusztusban lesz 17 éves, már most a jövő egyik F1-es világbajnokaként tartják számon, amivel persze nem foglalkozik, és nem is szabad neki.

De az tény, hogy a bolognai születésű, motorsportos családból érkező ifjú gokartos évei alatt tonnaszám halmozta a győzelmeket, utolsó két szezonjában Európa-bajnok lett, és a legrangosabbnak számító WSK-sorozatokban is rendre az övé volt az összetett elsőség. Nem véletlen, hogy gokartos berkekben a mai napig Max Verstappennel emlegetik egy lapon. A jelenleg a Formula Regional by Alpine elnevezésű Európa-bajnoki sorozatban versenyző olasznak viszont már most több formaautós győzelme van, mint a holland pilótának F1-es bemutatkozása előtt, tavaly ugyanis összesen 22 futamot nyerve egyszerre hódította el az olasz és a német Forma-4-es bajnoki címet.

Andrea Kimi Antonelli, Prema
Andrea Kimi Antonelli autója a Prema sátrában a Hungaroringen   Fotó: Sulyok István / TRP Media

A Mercedes juniorprogramjának 2019 óta tagja, Toto Wolff pedig 2021 májusában kijelentette róla: „Látni fogjuk, ahogy Andrea Kimi Antonelli eljut a Forma-1-be, és ott versenyeket nyer.” Ilyet azért nem sok 14 évesről mondanak Forma-1-es csapatfőnökök.

Azóta pedig csak tovább nőtt az ázsiója, noha az idei szezonja eddig nem teljesen úgy alakul, ahogyan arra a legtöbben számítottak (három 2., egy 5. és egy 6. hely a mérlege egy kiesés mellett, de így is második az összetettben). Sokan már akkor meglepődtek, amikor kiderült, hogy nem az FIA F1-es nagydíjhétvégéken futó Forma-3-as sorozatában szerepel az idén, de a FRECA mezőnye sem mondható egyáltalán gyengének, sőt. És mivel itt is Forma-3-as autókkal versenyeznek az F1 felé igyekvő fiatalok – köztük egy magyar, Révész Levente –, Antonellinek is fel kell vennie a ritmust, miként a gokartos évek után is szüksége volt egy kis időre, mire megtette ezt. Többek között erről is beszélt lapunknak a Hungaroringen.

Majer Dániel: Több mint hat évnyi gokarttal versenyzés után 2021-ben vettél részt először Forma-4-es hétvégén. Mekkora sokként ért a feljebblépés?

Andrea Kimi Antonelli: Nagyon nagy váltás volt, mert a gokart teljesen más az autókhoz képest, és nemcsak maga a technika, hanem a versenyhétvégék felépítése is. Szóval nagy lépés volt, és nem fogok hazudni, kezdetben küszködtem is egy kicsit, de miután megtaláltam a jó ritmust, minden rendben ment.

MD: A gokartos körökben a mai napig emlegetik az eredményeidet, és sokan hasonlítanak Max Verstappenhez. Nyilván te is hallod, olvasod ezeket. Nehéz kizárni, vagy egyáltalán ki kell?

AKA: Alapvetően nem foglalkozom ezzel, egyedül az érdekel, hogy a legjobbamat nyújtsam és próbáljak keményen dolgozni a csapattal. A cél természetesen a Forma-1, de még hosszú és igazán kemény út áll előttem, úgyhogy csak magamra koncentrálok, és nem foglalkozom ilyesmivel.

MD: Milyen a Forma-3-as autó a Forma-4-eshez képest?

AKA: Eddig ezt a két formaautót vezettem csak a pályafutásom során. Eléggé különböznek, az utóbbi sokkal gyorsabb, kicsit nehezebb, nagyobb leszorítóerőt generál, szóval egyszerűen jobb. És nagyobb kihívást is jelent ebben a kategóriában helytállni, mert nagyon kemény a mezőny, a versenyzők nagyon közel vannak egymáshoz, úgyhogy nem lehet hibázni. Fontos, hogy az ember folyamatosan a legjobbját nyújtsa. Jól érzem magam az új autóban, akárcsak a Forma-4-esben.

Fél kézzel vezetve, törött csuklóval nyomott le mindenkit a Mercedes 16 éves szupertehetsége (videó)

MD: Milyennek találod Magyarországot és a Hungaroringet?

AKA: Most vagyok először itt. Még nem volt lehetőségem megnézni Budapestet, de nagyon jókat hallottam róla, úgyhogy, ha a verseny után lesz rá alkalom, mindenképpen meg fogom. A pálya nagyon szép, nagyon technikás és nagy kihívást jelent. Természetesen a szimulátorban gyakoroltam rajta a versenyhétvége előtt. Kicsit nehéz rajta előzni, ami miatt fontos az időmérő, és jó kört sem könnyű összerakni a Hungaroringen, de pont emiatt szórakoztató.

MD: A Mercedes juniorja vagy, miközben egy olasz csapatban, a Premában versenyzel. Más olaszként az utánpótlás-sorozatokban egy ennyire jó nevű istálló tagjának lenni?

AKA: Nem, ugyanolyan, mintha másik csapatban mennék. Természetesen a Prema nagyon jó csapat, egyike a legjobbaknak, ezért is versenyzem itt, nagyon jó a kapcsolatom velük. Olyanok, mintha a második családom lennének, és mindig jól érzem magam velük a pályán. Örülök, hogy velük tölthettem az elmúlt éveket, és remélhetőleg a jövőben is folytathatjuk a közös munkát.

MD: Mit jelent a karriered szempontjából, hogy a Mercedes juniorja vagy?

AKA: A Mercedes nagyon sok mindenben támogat mind a pályán, mind azon kívül. Nemrég kaptam magam mellé egy személyi edzőt, aki mindig velem van és segíti a fizikális fejlődésem, ami rengeteget jelent. Amikor nem versenyzem, sokat edzek, és fejlesztem magam ezen a téren, mert az az autó, amivel az idén versenyzem, sokkal nagyobb kihívás elé állít fizikálisan, mint a Forma-4-es. Fontos, hogy jó formában legyek. Emellett pedig például nemrég elkezdtek segíteni a közösségi médiás felületeim kezelésében, szóval nagyon hálás vagyok a Mercedesnek.

Andrea Kimi Antonelli
Fotó: Sulyok István / TRP Media

MD: Kik a példaképeid a pályán és azon kívül?

AKA: A versenyzésben Ayrton Senna a példaképem, mindig is ő lesz az, aki inspirálni fog, míg a versenyzésen kívül a szüleim, de leginkább a teljes családom. Rengeteget segítenek és nagyon jó emberek. A rengeteg kötelezettség mellett egyre nehezebb sok időt tölteni velük, de amikor együtt vagyunk, azt nagyon élvezem.

MD: Akik nem ismerik az egyik keresztneved történetét, amikor meghallják azt, egyből Kimi Räikkönen ugrik be nekik. Sűrűn szembesülsz vele, hogy a Jégember drukkerei már csak a neved miatt is elkezdenek neked szurkolni?

AKA: Édesapám rövid második nevet akart nekem adni, ami illik az Andrea Antonellihez. Nem találtak olyat, amit tetszett nekik, de az egyik közeli barátunk, a szintén autóversenyző Enrico Bertaggia (a Colonival 1989-ben többször is megpróbált kvalifikálni a Forma-1-ben, mindannyiszor sikertelenül – a szerk.) előállt a Kimivel. Nem tudjuk, hogy miért pont ezzel, de a szüleimnek tetszett. Ami a rajongókat illeti, nagyon örülök, hogy vannak új drukkereim, mert ez nagyszerű és természetesen jó érzés, ha az embert támogatják. Szurkolók nélkül nem lenne ugyanaz, ezért boldogan találkozom új drukkerekkel és hálás vagyok, ha nekem szurkolnak.

MD: Hol látod magad 10 év múlva?

AKA: Nem könnyű megmondani, mert jelenleg az a legfontosabb, hogy a FRECA-ban jól teljesítsek, de az biztos, hogy a motorsportban leszek. Hogy hol, azt nem tudom, de mindent megteszek, hogy bekerüljek a Forma-1-be

Friss