back to top
2024. május 08. 19:23

KezdőlapF1Verstappen agyonvert mindenkit Ausztriában; Hamiltont Wolffnak kellett rendre utasítani

Verstappen agyonvert mindenkit Ausztriában; Hamiltont Wolffnak kellett rendre utasítani

-

Max Verstappen győzelmét hozta az Osztrák Nagydíj, amelyen a holland pilóta tartott egy kis erődemonstrációt is a hajrában. Sergio Pérez a 15. helyről lett dobogós, de Charles Leclerc-t már nem tudta elkapni.

A rajtot szinte az egész mezőny megúszta sértetlenül, kivéve Cunoda Jukit, aki az első kanyarban túl szűken fordult, az autóját megdobta a kerékvető, aminek következtében az első szárnya hozzáért Esteban Ocon Alpine-jénak jobb hátsó kerekéhez. A japán pilóta ezután még elevickélt a negyedik kanyarig, de ott kis híján telibe találta az előtte kanyarodókat, és kénytelen volt egyenesen kimenni a kavicságyba.

Cunoda más utat „választott”

Az élmezőnyben Verstappen simán megtartotta a vezetést a két Ferrari előtt, és bár Leclerc a hármas és a négyes kanyarban kívülről mellé ment a féktávon – utóbbiban egy pillanatra a Red Bull elé is került –, komoly veszélyt nem jelentett a hollandra.

Cunoda Alpha Taurijának törmelékei miatt beküldték a biztonsági autót, a bokszutcán átcsorgó mezőny pedig a Verstappen, Leclerc, Sainz, Hamilton, Norris, Alonso, Hülkenberg, Stroll, Gasly, Albon sorrendben várhatta az újraindítást. Nem ez volt azonban az egyetlen Safety Car a versenyen – még ha a következő csak virtuális formába is érkezett –, a 14. körben ugyanis a nem sokkal korábban közepesről kemény gumira váltó Nico Hülkenberg füstölgő motorral leparkolta a Haast a pálya szélén.

Hülkenberg Haasa megadta magát

A VSC-t kihasználva többen is úgy döntöttek, hogy kereket cserélnek. Az élmezőnyből a két Ferrari, Hamilton és Norris is érkezett, de mivel mindkét vörös autó kerékcseréje lassúra sikerült, Sainz visszaesett a 15. helyről előretörő, a VSC alatt nem cserélő Pérez, valamint Hamilton és Norris mögé, miközben Leclerc maradt második a csapattársához hasonlóan kint maradó Verstappen mögött.

A két Red Bull tehát kopott közepeseken folytatta, a Ferrarik pedig új közepeseken diktálták a tempót, de mindkettejüknek ki kellett még jönni, hiszen ugyanilyen keveréken kezdtek. Sainz rövid úton megelőzte a Norris, Hamilton, Pérez hármast, Verstappen 24. körben megejtett kiállásával pedig feljött a második helyre, de a közepesről keményre váltó holland azon nyomban elvette tőle ezt a pozíciót, majd Leclerc után eredt, hogy végül visszaszerezze az első helyet.

A Ferrarinál nem sokkal az első hely elvesztése előtt felvetették Leclerc-nek a három kiállás lehetőségét, de a monacói egyértelműen ellenezte ezt. A 45. körre már több mint 11 másodpercre nőtt a hátránya Verstappenhez képest, míg Sainz több mint 4 másodperces hátrányban követte őt, 10 másodperccel Pérez előtt.

A Ferrari spanyolja a 45. körben jött kemény gumikért, és mivel számos riválisához hasonlóan büntetést kapott a sorozatos pályaelhagyásokért, közvetlenül Norris mögé ért vissza. A McLarenen azonban hiába voltak mindössze 4 körös kemény gumik, a Ferrari pilótája azonnal megelőzte.

Leclerc a 47., Verstappen a 49. körben látogatta meg másodszor és utoljára a szerelőit, majd jött Pérez is egy kemény szettért. A hatalmas előnyben autózó Verstappen és a Sainz előtt szintén kényelmesen vezető Leclerc pozíciója gyakorlatilag innen be volt betonozva, és csak műszaki vagy vezetői hiba szólhatott közben.

Nem úgy a harmadik helyért zajló csatában, Sainz és Norris mögött ugyanis rohamosan közeledett Pérez. A Ferrari versenyzője tudatosan nem szakította le magáról korábbi csapattársát, hogy az DRS-sel védekezhessen, de Norris így is tehetetlen volt. Sainz viszont képes volt körökön át visszaverni Pérez támadásait úgy, hogy a hármas kanyar féktávján egy pillanatra maga elé engedte a Red Bullt, hogy a következő egyenesben DRS-sel védekezhessen. Ezt kétszer játszotta el, de harmadjára Pérez már figyelt, és átvette a harmadik helyet.

Péreznek végül összejött az előzés

Ezzel el is dőlt az első három sorrendje, Verstappen csak azért nem nyert 25 másodperces előnnyel, mert a csapat szándékai ellenére a 69. körben kijött egy szett lágy gumiért, hogy elvegye a leggyorsabb körért járó extra pontot Péreztől. Volt benne rizikó, hiszen Pérez 2 másodpercre feljött rá, de Verstappen és a szerelők sem remegtek meg, így a címvédő mesterhármassal szerezte meg idei hetedik győzelmét és mindent vitt, amit csak vihetett, hiszen szombaton a sprintet is az első helyről rajtolva nyerte meg. Pérez több mint 10 másodperces hátránnyal lett dobogós a monacói mögött, de a 15. helyről indulva ez is szép teljesítmény, a végén ugyanakkor neki is vigyáznia kellett, mert megkapta az utolsó figyelmeztetését pályaszélesítés miatt.

A negyedik helyen záró Sainz mögött Norris, Alonso, Hamilton, Russell, Gasly, Stroll lett az első tíz sorrendje, a 71 kör során pedig összesen heten, Hamilton, Sainz, Albon, Cunoda, De Vries, Gasly és Magnussen kaptak büntetést pályaszélesítés miatt. Cunoda ráadásul 10 másodpercet, mivel az első büntetése után sem tudott a fehér vonalakon belül maradni. Lewis Hamiltonnak és a Mercedesnek különösen frusztráló versenye volt, hiszen a hétszeres világbajnokot büntették elsőként, mindössze a 13. körben. Ezután a brit pilóta folyamatosan kérdezgette, hogy a többieket miért nem büntetik, illetve mikor büntetik. A végén már Toto Wolffnak kellett őt helyretennie azzal, hogy „Lewis, az autó rossz, tudjuk. Kérlek, vezesd!”

Az Osztrák Nagydíj végeredménye:

 

 

 

Friss