Fernando Alonso figyelmét semmi nem kerüli el, ezért azt is észrevette, hogy valami szokatlan Lewis Hamilton Mercedesén a Belga Nagydíj utolsó előtti körében.
Lewis Hamilton az ötödik helyezett Fernando Alonsóval szembeni tetemes előnye birtokában bevállalhatta, hogy a Belga Nagydíj 42. körének végén kiáll kerékcserére, hogy az utolsó, 44. körben megfuthassa a leggyorsabb kört, és elcsenhesse az azért járó extra pontot Max Verstappentől. Amikor a hétszeres világbajnoki friss közepes keverékű gumikon visszatért a pályára, több mint 6 másodperccel vezetett a spanyol előtt, ám az előnye a 43. kör végére 2 másodpercre olvadt.
Csapattársa és az eső sem tudott Verstappen útjába állni, a 6. helyről is simán nyert Spában
Ennek oka, hogy Hamilton az utolsó előtti körben az akkumulátorait töltötte, hogy a 44. körben a lehető legtöbb energia álljon a rendelkezésére a leggyorsabb kör eléréséhez. A 42. születésnapját tegnap ünneplő spanyol pedig észrevette, hogy egyfolytában villognak a hátsó szárnyon elhelyezett lámpák a W14-esen, jelezve, hogy Hamilton elektromos rásegítés nélkül, pusztán a V6-os belső égésű motor erejét felhasználva halad.
A célba érkezés után a rutinos veterán pedig rögtön jelentette is a mérnökének, hogy „Az utolsó előtti körben Hamiltonnak villogott a lámpája. Nyilván töltött az utolsó körre, de szerintem csak versenyüzemmódot használhatunk, nem? A »hűtőkör” vagy a »kivezető kör« üzemmódot nem, nem igaz?”
Alonso mérnöke erre azt felelte, hogy „Igen, de talán a K0-t használta, mindenesetre ránézünk.” Ez azt jelenti, hogy Hamilton feltehetően egyszerűen teljesen kikapcsolta az energiarásegítést, azaz a teljes köre alatt csak a V6-os motorral haladt. Ezt magyarázza a tetemes, 4 másodperces idővesztesége is Alonsóval szemben.
A kétszeres világbajnok tehát azt gyanította, hogy a Mercedes tiltott motorüzemmódot használ, a szabadedzésekkel és az időmérővel ellentétben a verseny közben ugyanis nem lehet váltani a különböző motorüzemmódok között. Az energia-visszanyerés beállításait azonban lehet változtatni, erre utalt a mérnök is.
Vélhetően a Mercedes is ezt tette, és semmi szabálytalan nem volt abban, amit csináltak, de Alonso rádiózása azt remekül mutatja, hogy a spanyol milyen részletekre figyel menet közben, és egyetlen apró alkalmat sem mulaszt el arra, hogy megpróbálja helyzetbe hozni magát és a csapatát.