back to top
2024. július 19. 08:30

KezdőlapF1Csapattársa és az eső sem tudott Verstappen útjába állni, a 6. helyről...

Csapattársa és az eső sem tudott Verstappen útjába állni, a 6. helyről is simán nyert Spában

-

Max Verstappen idei 10., zsinórban 8. győzelmét szerezte a Belga Nagydíj megnyerésével úgy, hogy csak a 6. helyről rajtolt Spában. A címvédő ellen senki nem tudott komoly ellenállást kifejteni, és mindössze egyetlen pillanatra került veszélybe az első helye, amikor a szemerkélő esőben kis híján összetörte az autóját az Eau Rouge-ban. Verstappen mögött 22 másodperces hátrányban Sergio Pérez végzett a második helyen, míg a pole pozícióból rajtoló Charles Leclerc állhatott még fel a dobogóra. 

Miután a hétvége során addig nem volt olyan alkalom, hogy egy edzés vagy verseny ne vizes pályán kezdődjön, a Belga Nagydíjon ez is eljött, így álló rajttal vághattak neki a pilóták a 44 körös küzdelemnek. Az időmérő edzést demoralizáló fölénnyel nyerő Max Verstappen a váltócseréje miatt a 6. helyről rajtolt, míg a pole pozícióból Charles Leclerc, mellőle Sergio Pérez indult.

Noha egy pillanatra védekeznie kellett az első kanyarig tartó rövid sprint végén, Leclerc első helye nem forgott igazi veszélyben, miként Pérez is simán megtartotta a 2. pozíciót. Hamilton, Sainz és Piastri között azonban már komoly csata dúlt: hárman egymás mellett fordultak be a La Source-kanyarba, miután a Ferrari spanyolja az utolsó pillanatban belülre vágott. Emiatt nem maradt hely az ausztrálnak, aki McLarenjének jobb első kerekével a falat, bal elsőjével pedig Sainz Ferrariját találta el, ezzel pedig meg is pecsételődött a futama, az első kört sem tudta teljesíteni és a második szektorban leparkolt a pálya szélére.

A rajt:

Ami Leclerc első helyét illeti, az igencsak tiszavirág-életűnek bizonyult, Pérez ugyanis a Red Bull elképesztő egyenesbeli tempóját kihasználva már az első kanyar utáni sprint alatt, a Kemmel-egyenesben elszáguldott mellette. Kicsit hátrébb ugyanígy tett a rajt utáni kakaskodásból kimaradó Verstappen Sainz-cal, és feljött a negyedik helyre, azaz néhány kanyar leforgása alatt már két pozíciót nyert.

A vezető négyes ezután hamar ellépett Sainz-tól, mivel nemcsak a McLaren, hanem a Ferrari is sérült, így a spanyol tempója hagyott némi kívánnivalót maga után. Rövidesen jókora vonat alakult ki az 55-ös rajtszámú Ferrari mögött, Sainz pedig rohamos gyorsasággal veszítette a pozíciókat, és hamar nyilvánvalóvá vált, hogy hacsak nem lesz valamilyen hatalmas kavarodás, a pontszerzésre sem lesz esélye.

Miként azon sem kellett sokáig izgulni, hogy az első helyért láthatunk-e majd valódi csatát, Verstappen ugyanis az 5. körben DRS-sel megelőzte Hamiltont a Les Combes féktávján, majd hamarosan ugyanezt megismételte Leclerc-rel immár a külső íven. Pérez előnye ekkor még csak 3,5 másodperc volt az élen, de Verstappen egyértelműen gyorsabb volt a csapattársánál, végül pedig az első kerékcseréjük után gyújtotta be a rakétákat, amikor a bokszból kivezető körének csak a középső szektorában egy másodpercet hozott a mexikóin, majd az Eau Rouge után játszi könnyedséggel autózta őt körbe.

Verstappen előzi Hamiltont:

Innentől már legfeljebb az időjárás babrálhatott volna ki a hollanddal, aki folyamatosan növelte az előnyét, de amikor megérkezett a nagyjából 10 percen át tartó zápor, és csúszóssá tette a pálya egy részét, volt egy meleg pillanata az Eau Rouge-ban, és ha nem tudja remek reflexekkel megfogni az RB19-es kitörő hátulját, szinten biztosan a falban végezte volna.

A megingás az önbizalmára semmilyen negatív hatással nem volt, így tovább folytatta az előnye növelését, az őt a verseny során többször is megdorgáló mérnökét pedig egyszer csak azzal az üzenettel lepte meg, hogy „Akár tovább is nyomhatnám, és csinálunk még egy bokszkiállást. Egy kis kerékcsere gyakorlás.”

Nem meglepő módon Gianpiero Lambiase nem pártolta az ötletet, de – miután megfedte a leggyorsabb köröket szóró Verstappent, hogy túl sokat kivett a lágy keverékű Pirellikből a kivezető körön, majd arra biztatta, hogy használja kicsit többet a fejét, amikor túl nagy tempót diktált az utolsó etapja elején – már nem vitatkozott, csak annyit válaszolt, hogy: „Nem, ezúttal nem.”

Verstappen így a végén – bár előnye birtokában megtehette volna – nem jött már ki egy új szettért, amit viszont a negyedik helyen autózó Hamilton megtett, és új közepes gumikon simán elcsente a hollandtól a leggyorsabb kört és az azért járó egy pontot.

A középmezőnyben láthattunk néhány szép előzést:

A kétszeres világbajnok végül több mint 22 másodperces előnnyel ért célba Pérez mögött és aratta zsinórban 8., összesen idei 10. győzelmét. Pérez a kockás zászlóig 4 másodperces távolságban tartotta maga mögött Leclerc-t, a monacói versenyzőjé lett tehát a dobogó legalsó foka. A negyedik helyen beérő Hamilton mögött Fernando Alonso végzett, ami jó eredmény azt tekintve, hogy a 9. helyről rajtolt.

A spanyolt az egykiállásos stratégiájából profitáló George Russell követte, a hetedik helyen pedig az elmúlt két futamot dobogón záró, ezen a futamon a kormánnyal kapcsolatos problémákkal küzdő Lando Norris jött be. A 8. pozíciót a nagyot hajrázó, Albont, Cunodát és Strollt is megelőző Esteban Ocon végzett, majd a 9. helyet a kanadai, az utolsó pontszerző pozíciót pedig Cunoda kaparintotta meg. A japán ezúttal le tudta győzni Daniel Ricciardót, aki a 19. helyről rajtolva végül 16.-ként zárt.

A Belga Nagydíj végeredménye:

Friss