back to top
2024. október 09. 21:18

KezdőlapF1Nem értik, hogy működik a Forma-1 - a távozó csapatfőnök elmondta, miért...

Nem értik, hogy működik a Forma-1 – a távozó csapatfőnök elmondta, miért kellett mennie

-

Az Alpine F1-es istállójától közös megegyezéssel távozó Otmar Szafnauer, valamint utóda is megszólalt azzal kapcsolatban, hogy miért kellett mennie a francia gárda csapatfőnökének, illetve a csapatot 34 éven át szolgáló sportigazgatónak.

Nagy port kavart Otmar Szafnauer csapatfőnök és Alan Permane sportigazgató hirtelen távozása az Alpine F1-es istállójától. Az általános vélemény a sportágat követő újságírók és szakértők körében az, hogy miután parkolópályára állították Laurent Rossit, az Alpine vezérigazgatóját, a helyét pedig Philippe Krief vette át, nem túl átgondolt tisztogatás kezdődött a csapatban, ami inkább árt, mintsem használ.

Lévén Szafnauer csak a 2022-es szezon előtt érkezett az Aston Martintól, az általa eszközölt változtatások pedig még nem értek be, mint ahogyan az új igazolások sem kezdték még el a munkát a csapatnál, nem a román származású szakember teljesítményével volt a probléma. Legalábbis ez derült ki az ideiglenesen a csapatfőnöki teendőket átvevő Bruno Famin szavaiból.

Utálta a pilótákat és kollégái ki nem állhatták – érdekes vélemény az egykor Alonso autóját tesztelő pilótától

„Senki sem állítja, hogy Otmar Szafnauer nem jó. Otmar és Alan [Permane sportigazgató] nagyon tapasztalt szakemberek. Igazi értékei egy csapatnak, ezt tökéletesen tudjuk, de az efféle kihívás során a versengés nagyon kemény, ezért 100%-ig egységesnek kell lenni, hogy mindenki szorosan együtt dolgozzon, és itt többé már nem ez volt a helyzet” – idézi Famint a Speedcafe.

„Soha nem veszítettük el a magabiztosságunkat. Amikor efféle projekteken dolgozunk, az egész csapatnak egyet kell értenie, a top menedzsmentnek is. Együtt dolgoztunk, egy ponton pedig rájöttünk, hogy néhány témakörben nem értünk egyet. A versengés hatalmas, és ha nem értünk 100%-ban egyet, mindannyiunk elég tapasztalt ahhoz, hogy tudja, haszontalan folytatni a közös munkát, és mindenkinek meg kell tanulnia a saját útját járnia” – folytatta az újdonsült csapatfőnök.

Hogy miben nem értettek egyet, azt a SiriusXM-nek a távozása óta első alkalommal nyilatkozó Szafnauertől tudhattuk meg. „Gyorsabban akarták csinálni a lehetségesnél, én pedig nem egyezhettem bele egy irreális időpontba, mert ha ezt megteszed, csak idő kérdése, hogy mindenki frusztrálttá váljon. Úgyhogy egy nagyon realisztikus és megvalósítható tervet tettem le az asztalra, és szerintem ők le akarták rövidíteni ezt valaki mással” – árulta el az 59 esztendős szakember.

Prost távozása is intő jel volt? – kőkeményen beleszállt az F1-es csapatba a volt technikai igazgató

Magyarán, az Alpine a jelek szerint türelmetlen volt, és úgy vélte, a csapatnak hamarabb kell sikeressé válnia, mint ahogyan azt Szafnauer kivitelezhetőnek tartja.

„Elég sok embert meg tudtam győzni különböző területeken, hogy erősítenünk kell, de sajnos ezek az erősítések csak valamikor 2023 őszén, a legtöbb 2024 közepén, néhány pedig 2025-ben érkezik. Ezért próbáltam meg elmagyarázni, hogy »Nézzétek, ez megtörténik, jönni fog, és olykor fél lépést vissza kell lépni, hogy az ember aztán kettőt léphessen előre.« Ők viszont egyszerűen nem értették ezt meg. Akár türelmetlenség, akár az érzelmek miatt, de egyértelműen nem értették meg, de sajnos ez így megy, amire ők is rá fognak jönni” – mondta a jelenleg kényszerszabadságát töltő, azután az F1-be szinte biztosan visszatérő volt csapatfőnök,

Szafnauer ezután arra is kitért, hogy az Alpine bizonyos területeken egyszerűen híján volt a komoly szakembereknek, ezért kezdett toborzásba, de ez nyilvánvalóan időbe telik.

„Vannak a szervezetnek olyan zugai, amelyeken nagyon alapszintű a képzettség, aminek az az oka, hogy az ott dolgozók még csak most végeztek az egyetemen, olyanokkal szemben, akik mondjuk 25 évnyi tapasztalattal rendelkeznek. Ezeken a területeken kezdtem el a toborzást, de a Forma-1-ben a legjobbaknak általában hosszú távú szerződése van, legalább három éves.”

Az Alpine 2021 elején, még Laurent Rossi irányítása alatt 100 versenyes tervet jelentett be arra vonatkozóan, hogy ennyi időt adnak maguknak arra, hogy a világbajnoki címért küzdeni képes csapattá váljanak. Ebből 45 verseny telt el, és semmivel sem kerültek közelebb az első helyhez ahhoz képest, ahol 2021 elején voltak, sőt. Ezt Famin is elismeri, és úgy véli, a nagy javulást produkáló riválisaikból kell erőt meríteniük, miközben rengeteg dolgon, többe között a hozzáállásukon is változtatniuk kell.

Friss