Daniel Ricciardo nem volt elég gyors, ezért a csuklója bánta, de nem minden F1-es pilóta félti a kezét egy balesetben.
Daniel Ricciardo alighogy visszatért az F1-es mezőnybe, máris kényszerpihenőre kell mennie, miután a Holland Nagydíj második szabadedzésén elszenvedett balesetben eltört a bal kézközépcsontja.
Az AlphaTauri ausztrál pilótája a 3-as kanyarban falnak csapódó honfitársát, Oscar Piastrit igyekezett elkerülni, ami miatt ő is balesetet szenvedett.
A nasty moment for our Aussie pair during FP2
Daniel Ricciardo is being checked at the local hospital after the collision#DutchGP #F1 pic.twitter.com/RXdiSBLbtx
— Formula 1 (@F1) August 25, 2023
„Emlékszem, ahogy megérkezem a 3-as kanyarba, és már befordultam, amikor megláttam Piastrit. Ekkor már csak abból választhattam, hogy őt vagy a falat találom el. Amikor nekimentem a falnak, nem volt elég időm levenni a kezemet a kormányról, úgyhogy a kormány megütötte a kezem” – nyilatkozta Ricciardo, hozzátéve, hogy természetesen minél előbb vissza akar térni, de nem fogja siettetni azt, mert az a célja, hogy jó állapotba kerüljön és teljesen meggyógyuljon.
A hétvége további részében Liam Lawson vezeti Ricciardo autóját.
Levenni vagy nem levenni?
Autóversenyzőknél általában fiatal korban berögzül, hogy nagy bukás esetén elengedik a kormányt, hogy ne járjanak úgy, mint Ricciardo. Ám vannak, akik kevésbé féltik magukat. Nico Rosberg szerint Lewis Hamilton is ilyen.
„Engem mindig lenyűgözött, amikor egyesek – például Lewis Hamilton is – sohasem adják fel. Még akkor is kész fogni a kormánykereket, amikor nekimegy a falnak. Én mindig elengedtem, pokolian féltem, hogy eltöröm az egyik hüvelykujjamat” – nyilatkozta Rosberg még tavalyelőtt a Sky Sports műsorában Nicholas Latifi monacói balesete kapcsán.
Paul di Resta, a Sky Sports másik szakértője elmondta, ő is mindig „fogós” volt, és Rosberg is úgy vélte, hogy az F1-ben már nem feltétlenül kellene ragaszkodni az alacsonyabb kategóriájú versenyautókkal kialakult rutinhoz.
„Számomra lenyűgöző, hogyan képesek ezt csinálni. Engem megrémítene, mert a becsapódás idején az egész kormánykerék meginog és félnék, hogy eltöri az ujjamat, pedig a szervokormány miatt nem tenné. Pedig jobb lenne fogni, a becsapódáskor úgyis szétkapcsol a kormánymű, úgyhogy könnyedén lehetne fogni is.”
„Ha az ember kitart az utolsó pillanatig, megmarad a lehetősége, hogy talán csökkentse a károkat azokhoz képest, akik teljesen elengedik.”
Rosberg példát is hozott és felelevenítette a 2019-es Német Nagydíjat, amelyen Hamilton is kicsúszott, de sikerült megmentenie a helyzetet azzal, hogy nem engedte el a kormányt.
Hamilton hockenheimi kicsúszása:
LAP 30/64
And now it’s race leader Lewis Hamilton’s turn to find trouble
He spins off close to the pit lane entrance and loses some of his front wing 👀
A lengthy pit stop sees him re-emerge down in P5
The Safety Car is still out #GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/ksPGzJe8mz
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
„Emlékszem, amikor Lewis kicsúszott az utolsó kanyarban Hockenheimben az esőben, és nekiment a gumifalnak. Én elengedtem volna, és az autó bal eleje teljesen összetört volna. Ő viszont kitartott és a kerekeket a megfelelő szögben tartotta, ami lehetővé tette a számára, hogy az autója [futóműve] ne sérüljön meg, és folytathassa a versenyt” – mutatott rá Rosberg.
De mint azt Ricciardo példája is alátámasztja, a modern autóknál sincs garancia arra, hogy a kormány nem okoz sérülést, így egy edzésen biztosan az a jobb megoldás, ha az ember inkább elengedi.