2024. április 29. 10:49

KezdőlapF1Úgy tűnik, a tengerentúlon is elvágta magát az évezred eddigi legnagyobb F1-es...

Úgy tűnik, a tengerentúlon is elvágta magát az évezred eddigi legnagyobb F1-es balesetének túlélője

-

Nem marad jelenlegi csapatánál és valószínűleg az IndyCart is elhagyja az ott harmadik éve versenyző Romain Grosjean, aki a tengerentúlon sem valósította meg azt, ami a Forma-1-ben nem jött össze neki.

Jelen állás szerint az a legvalószínűbb, hogy három szezon után az IndyCarból is távozik az első számú tengerentúli formaautós sorozatba a Forma-1-ből 2021-ben átnyergelő Romain Grosjean. Tavasszal még úgy tűnt, hogy csak formalitás lesz a szerződéshosszabbítás a széria egyik topcsapatával a 37 esztendős franciának, azóta viszont gyökeresen megváltoztak a dolgok.

Az Andretti Autosportnál második, egyben utolsó idényét töltő versenyző a minap az NBC Sports-nak megerősítette, hogy az Andrettinél nem lesz számára jövőre hely. Ez korábban még azért nem volt teljesen biztos, mert bár Michael Andretti szerződtette a Chip Ganassi Racingtől a szintén ex-F1-es pilóta Marcus Ericssont, egyelőre nem dőlt el, hogy az istálló jövőre is négy autót indít-e, és ha igen, a negyedikben Grosjean marad-e.

A francia pilóta hozzátette: „Főnix vagyok, mindig találok helyet, ahová leszállhatok.”

Ez a leszállás azonban nagy valószínűség szerint nem az IndyCarban lesz, és Grosjean a következő szezontól teljes mértékben a sportautózás felé fordulhat, részmunkaidős pilótából főállású fejlesztő és versenypilótává válva a WEC-ben és az IMSA-ban is saját prototípussal induló Lamborghininél.

Romain Grosjean, IndyCar, Andretti
Fotó: Joe Skibinski/Penske Entertainment

Lehet, hogy innen is győzelem nélkül távozik

Grosjean ilyetén távozása az IndyCarból már csak azért is lenne szomorú, mert egyáltalán nem úgy indult számára a tengerentúli kaland, mint ahogyan véget érhet. Miután a 2020-as Bahreini Nagydíjon túlélte a modernkori Forma-1 egyik legdurvább balesetét, 9 évet felölelő F1-es pályafutása is kurtán-furcsán zárult le, mert miután már akkor is tudta, hogy a Haas Kevin Magnussennel együtt lecseréli őt, nem tudott visszatérni egy búcsúfutamra a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjra.

Az IndyCarban azonban mintha újjászületett volna, és az F1 középmezőnyét maga mögött hagyva a nem élcsapatnak számító Dale Coyne Racinggel két második és egy harmadik helyezést szerzett 2021-ben, majd dobbantott az Andrettihez. Ekkor mindenki biztosra vette, hogy hamarosan az első győzelem is összejön, és Grosjean idővel akár a bajnoki címért is harcba szállhat. Ezzel szemben 2022-ben csupán egyszer állt dobogóra (Long Beach-en lett második) és a 13. helyen zárta az évet.

Ezután 2023-at pole pozícióval kezdte, majd a harmadik és a negyedik futamon is második lett, de némileg így is keserű lehetett a szájíze, mivel az idénnyitón Scott McLaughlin kilökte őt az első helyről, ami nélkül akár az első győzelme is meglehetett volna. A Barber Motorsports Parkban szerzett második hely után azonban komoly formahanyatlás következett be, és nyolc futamon át a legjobb tízbe sem került be.

Ez a teljesítmény, valamint a visszatérő hibák és egyéb negatív tényezők pedig oda vezettek, hogy míg májusban még biztosnak látszott a szerződéshosszabbítása, az utóbbi időszakban már arra lehetett nagy összegben fogadni, hogy nem marad az Andrettinél. Főleg azután, hogy Michael Andretti július végén róla is nyilatkozott az IndyStarnak.

A frusztráltság és a hibák jellemezték Grosjean idei szezonjának nagy részét:

„Hajlamos nyomni neki, amikor nincs meg ehhez az autója ahelyett, hogy behozná a 10. helyen. Próbálja erőltetni, hogy 9. legyen, majd a 28. helyen végez, ami igazán frusztráló a mi szemszögünkből nézve” – mondta a 60 esztendős csapattulajdonos, hozzátéve, hogy Grosjean „gyors és remek fickó”, de „amikor negatív megjegyzéseket tesz a csapatra, az frusztráló, és nemcsak rólam van szó, mert a srácok is a szívükre veszik, miután kidolgozták a belüket.”

„Mindenki követ el hibákat, ő is kivette a részét belőlük. Szerintem Romainnak néha azzal van gondja, hogy kordában tartsa az adrenalinszintjét. Amint lehiggad, összeszedettebb, de a pillanat hevének kezelésével gondja van” – mondta Andretti.

Mindez kísértetiesen hasonlít arra a Grosjeanra, akinek a tempójával a Forma-1-ben sem volt soha gond, a forrófejűségével viszont annál inkább. Lehet, hogy a veterán pilótának már csak két verseny van hátra indycaros pályafutásából, és ha ezek közül sem nyer egyet, az első számú amerikai formaautós sorozatból is győzelem nélkül távozik.

Friss