Koncepcióváltást tervez a Forma-1 egyik sereghajtója, és bár a Ferrarival továbbra is szoros kapcsolatban áll, inkább a Red Bull felé indul el.
Saját magát is sikerült alulmúlni a Haasnak Monzában, ahová egyedül az amerikai kiscsapat nem vitt speciális aerodinamikai csomagot, sőt, a Zandvoortban bevetett új első szárnyat is kénytelenek voltak nélkülözni, mert nem készült belőle a gyors pályákra alkalmas változat. Emiatt aztán egy merő szenvedés volt a versenyük, amelyen a magas gumikopás miatt kétszer kellett kereket cserélniük, és végül az utolsó két helyen, 17.-ként és 18.-ként zártak úgy, hogy csak ők kaptak kört a győztes Max Verstappentől.
Lehet azonban, hogy már látszik a fény az alagút végén, két hónapja dolgoznak ugyanis egy átfogó fejlesztési csomagon, amely hazai futamukra, az október 22-i austini versenyre készülhet el. A már a jövő évi fejlesztési irány szempontjából is kulcsfontosságú lépés ráadásul jelentősen megváltoztatja majd az autó külsejét, és eltérést jelent az eddigi koncepcióhoz képest, számolt be róla az Auto Motor und Sport.
Mivel a Haas a szabályok által lehetővé tett alkatrészek zömét a Ferraritól vásárolja, nem meglepő, hogy az új generációs autók esetében is a maranellóiak koncepcióját követi. De már nem sokáig, arra jutottak ugyanis, hogy ez zsákutca, és a Ferrarival ellentétben nem ezt a koncepciót próbálják csiszolgatni, hanem teljesen más irányba indulnak el, ezért az austini Haas-t nyugodtan lehet majd B-változatnak nevezni, akkora lesz az eltérés a mostani kocsihoz képest. Ez az új verzió pedig külső jegyeit tekintve már nem a Ferrarira, hanem a Red Bullra fog hasonlítani mint az oldalszekrények, mind a padlólemez, mind pedig a motorbortítás tekintetében.
Nem tudnak azonban szezon közben mindenen változtatni, amin szeretnének, többek között a hűtők elhelyezése, a kasztni, a váltó és a felfüggesztések is maradnak, viszont Günther Steiner csapatfőnök szerint még így is kisebb a kockázat azzal, amit most csinálnak, mint akkor lenne, ha az új irányt teljes egészében a 2024-es szezon előtti tesztre tartogatnák.
Ami a teljesítményt illeti, az egyelőre másodlagos lesz, és a Haas inkább adatgyűjtésre használná az Austinival együtt hátralevő 5 futamot, hogy minél jobb alapokkal rendelkezzen a jövő évre, a McLaren idei példája ugyanakkor megmutatja, hogy a teljesítményugrás sem kizárt egy új koncepcióval.