back to top
2024. május 07. 03:29

KezdőlapF1Wolff szerint „szép" lenne, ha a Red Bullt drámaian lelassítaná az FIA...

Wolff szerint „szép” lenne, ha a Red Bullt drámaian lelassítaná az FIA új szabálya

-

Egyes csapatokat hátrányosabban érintheti az új szabály, mint másokat, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig nem bánná, ha a Red Bull körönként fél másodpercet veszítene vele.

Az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól kezdve új méréseket vezet be, hogy így vegye elejét a hajlékony első és hátsó szárnyakkal való trükközésnek. Abban persze semmi új nincs, hogy a csapatok ezen a téren (is) feszegetik a határokat, mint ahogyan abban sem, hogy a szárnyak nem teljesen merevek (nem is tudnának azok lenni), de a szövetség emberei azt tapasztalták, hogy több csapat szárnyelemeinek egyes részei olyan módon hajolhatnak el vagy csavarodhatnak, ami már túlmegy a tűréshatáron.

Ezért az utóbbi évek szigorításai után érvénybe lép egy újabb, mégpedig a 018-as számú technikai direktíva képében, amelynek értelmében az FIA az eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet ezen gyakorlatok megfékezésére. Ez pedig akár az erőviszonyokban is változást eredményezhet, noha drámai kavarodást azért nem szabad várni. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke ugyanakkor izgatottan várja, hogy akár kis mértékben is változik-e az erősorrend.

Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Fotó: Ryan Pierse/Getty Images/Red Bull Content Pool

„Érdekes lesz. Az Aston Martin esetében láthattuk, hogy visszaléptek egyet azzal, hogy kevésbé mozog a szárnyuk, de nem ismerem a részleteket. Várjuk ki – idézi az Autosport az osztrák üzletembert. – Nem tudom, hogy ki aknázza ki ezt nagyobb mértékben a többieknél, de talán a Red Bull hirtelen fél másodperccel lassabb lesz. Az szép lenne, de nem gondolom, hogy ez lesz a helyzet.”

Nikolasz Tombazisz, az F1 együléses bizottságának igazgatója szintén nem vár nagy átrendeződést. „Nem hiszem, hogy nagy változásokat fogunk látni. A múltban történt más közbelépésekkel összehasonlítva nem számítok forradalomra. Ezek közepes-kis mértékű beavatkozások, és emiatt a csapatok sem kiabálnak, és elég jól fogadták a változtatásokat” – mondta a görög származású szakember.

Dave Robson, a Williams járműteljesítményért felelős vezetője úgy véli, az ahogyan a technikai direktíva szövegezését megalkották, „egyértelmű, hogy eléggé specifikus dolgokat céloztak, amiket az FIA látott, ezért hatással kell lennie egyes csapatokra.” A szakember szerint őket nem igazán érinti, mert csak apróságokat kellett változtatniuk a padlólemezen, de reméli, hogy egyes csapatokat le fog lassítani az új szabály.

Friss