back to top
2024. november 25. 02:07

KezdőlapF1A Red Bull Szingapúrban is a győzelemért harcolt volna, ha nincs ekkora...

A Red Bull Szingapúrban is a győzelemért harcolt volna, ha nincs ekkora balszerencséje

-

Max Verstappen és Sergio Pérez számára minden tökéletesen alakult a Szingapúri Nagydíjon ahhoz, hogy beleszóljanak a végjátékba. De aztán jött Logan Sargeant.

A katasztrofális időmérő edzés után (Max Verstappen a 11., Sergio Pérez a 13. rajtkockát szerezte meg a futamra) a Red Bull versenyzői az 5. és a 8. helyen zárták a Szingapúri Nagydíjat, de ennél jóval előrébb végezhettek volna, ha Logan Sargeant balesete miatt a 20. körben nem küldik be a biztonsági autót.

Ennek oka, hogy a mezőnyből majdnem egyedüliként (rajtuk kívül csak Valtteri Bottas tette ezt meg) mindkét energiaitalos autó a kemény gumin rajtolt, így az élmezőnyből mindenki másnál tovább maradhattak volna kint. Csakhogy a biztonsági autó lehetőséget adott a többieknek arra, hogy valamivel korábban megejtsék az egyetlen tervezett kerékcseréjüket, és a kemény gumit feltéve eljussanak a célig, míg Verstappenék kénytelenek voltak kint maradni, mert a közepes gumi nem bírt volna ki 42 kört.

Sargeant hibája romba döntötte a Red Bull versenyét

A címvédő nagyjából 29 másodpercet veszített ezzel az élen állókhoz képest, a végén pedig 21 másodperccel ért célba Sainz mögött. Persze ebből nem lehet egyszerű kivonással azt a következtetést levonni, hogy ha nincs a Safety Car és a később Esteban Ocon Alpine-ja miatt életbe léptetett virtuális biztonsági autós fázis, akkor Verstappen 8 másodperccel nyert volna, de az biztos, hogy a futam végén esélye nyílt volna legalább arra, hogy frissebb és lágyabb gumin támadjon.

Ennek pedig az az oka, hogy Sainz az első etapban nagyon visszafogta a tempót (olykor még a mezőny végén autózók is gyorsabbak voltak nála), hogy óvja a gumijait (a Ferrari gumikezelése itt sem volt a legjobb), illetve, hogy a mezőny egyben tartásával megakadályozza, hogy a mögötte haladók egy korábbi cserével elévágjanak. Így miután az élmezőny tagjai lecserélték volna a kerekeiket, a Red Bullok az élen találták volna magukat, ami persze csak pünkösdi királyságnak bizonyult volna, de a kerékcsere után friss gumikon eredhettek volna az egyre kopottabb keményeket nyüstölők után, akárcsak a VSC-fázis kihasználó két Mercedes.

Ehelyett kénytelenek voltak a kopott keményeken szenvedni és folyamatosan pozíciókat veszíteni az új keményeken őket támadókkal szemben, így mire a 39. és 40. körben kiálltak, a 15., illetve a 17. helyen találták magukat, 43, valamint 54 másodperces hátrányban az élen álló Sainzhoz képest.

Sergio Pérez, Red Bull, Oscar Piastri, McLaren, Alex Albon, Williams, Szingapúri Nagydíj
A Red Bullnak esélye sem volt a Safety Car és a VSC miatt / Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool

Ezután főleg Verstappen tempója volt meggyőző, és a holland képes is volt számos autót megelőzni. Öt körrel a kiállása után jött a VSC, amikor a két Mercedes is kereket cserélt, a holland pedig ezután 0,3 másodpercen belül volt az övénél 5 körrel frissebb közepes gumin hajrázó Russell és Hamilton köridejeihez képest, ami mutatja, hogy ha nincs a 20. körös Safety Car, ő is felérhetett volna az élbolyra.

„A futamon is minden ellenünk volt a biztonsági autókkal, úgyhogy valószínűleg ez volt a legrosszabb forgatókönyv. Őszintén úgy gondolom, hogy amennyiben a biztonsági autók egy kicsit jobban nekünk kedveznek, az élen álló srácokkal csatáztam volna. Különösen az utolsó etapban lett volna elég könnyű ez” – nyilatkozta Verstappen a verseny után, akinek így megszakadt a 10 futamos nyerőszériája.

„Nem olyan volt a futam, amilyet akartunk, de a mai nap már egy kicsit jobb volt. De így is balszerencsések voltunk. Egyértelműen tanultunk egy kicsit a mai napból, és talán tudjuk, mit csináltunk rosszul szombaton. Nem mehetek bele a részletekbe, de csak jövőre mutathatjuk meg, hogy jobb lett-e a helyzet vagy nem” – összegzett.

Friss