A sprinthétvégék általában véve nehezítik a csapatok felkészülését a versenyre, de a Katari Nagydíjon még a szokottnál is nehezebb dolguk lesz.
Több nehézséggel is szembesülnek a Forma-1-es csapatok a hétvégi Katari Nagydíjon, amelyet későbbi időpontokban rendeznek, mint a két évvel ezelőtti első itteni versenyt, ráadásul ezúttal sprinthétvégeként (két éve még nem volt ilyen) került be a naptárba a loszaíli viadal, ami csak tovább bonyolítja a helyzetet.
Az első és egyetlen szabadedzést helyi idő szerint 16:30-tól 17:30-ig (magyar idő szerint 15:30-tól 16:30-ig) rendezik, és mivel a nap 17:18-kor megy le, jóval melegebb, akár 35 fok is lehet ezen a tréningen, mint a helyi idő szerint 20:00-kor kezdődő időmérőn, amelyre le fog hűlni a hőmérséklet, noha vélhetően 30 fok alá ekkor sem megy majd. Ez viszont éppen elég ahhoz, hogy nehézséget jelentsen az autóbeállítás terén, amire csak a 60 perces szabadedzés ad lehetőséget, hiszen az időmérő kezdetétől életbe lépnek a parc fermé-szabályok.
„Normál esetben gyorsnak kell lennünk itt, de csak egyetlen szabadedzés van, úgyhogy amint kimegyünk a pályára, az autónak jónak kell lennie. De normál esetben ez a pálya fekszik nekünk, úgyhogy csak egy jó hétvégét akarunk – tekintett előre a vb-címet már szombaton bebiztosítani igyekvő Max Verstappen, majd rátért a várható nehézségekre. – Senkinek nem lesz egyszerű. Ha az autó azonnal jó lesz, az nagyszerű, de egyetlen edzéssel ez nagyon ritkán van így. És ott van a meleg. Az időmérőn másak lesznek a körülmények, így igazából találgatni fogunk, hogy »oké, jól mentünk a szabadedzésen, elégedettek lehetünk, de mit fogunk csinálni az időmérőn?«, mert sokkal hidegebb lesz, más lesz az egyensúly és a gumik azzal, hogy minden változik. Sok mindent kell eltalálni, és más csapatok ebben jobbak lehetnek. Persze remélem, hogy mi is jók leszünk, majd kiderül.”
Verstappenről köztudott, hogy nem rajong a sprinthétvégékért, amit most is hangsúlyozott, és rámutatott arra is, hogy miért élvezi jobban a hagyományos lebonyolítást. „Versenyzői szempontból a normális formátumot preferálom, mert az szerintem izgalmasabb. Különösen az időmérő, ahol jobban el tudsz menni a határig, mert több szabadedzés volt. Például, ha Szuzukában az első szabadedzés után rögtön az időmérő jönne, nagy baleseteket kockáztatnánk. Ez nem annyira kielégítő.”
Gyilkos kerékvetők
Már a 2021-es Katari Nagydíjon is láthattuk, hogy a luszaíli pálya kerékvetői bizony nem a legkíméletesebbek, azóta ráadásul teljesen másak lettek az autók. A mostani kocsik padlólemeze sokkal szofisztikáltabb, mint az elődeiké, és egy kis sérülés is jelentős leszorítóerő-vesztést eredményezhet, emiatt fokozott figyelemre lesz szükség.
„Ez a pálya tönkreteszi a padlólemezt – mondta Cunoda Júki. – A kerékvetőkön autózással nem lesz gond, de amint lejövünk róla, meg fogunk csúszni, és ott egyáltalán nem tűnik simának a felület. Különösen amiatt, mert sok a gyors kanyar, amelyekben nagyon alacsonyra kerül a hasmagasság, szerintem a szélesre futás nagyon sokba fog kerülni.”
Az egyes helyeken 3 cm magas a kerékvető miatt Cunoda szerint minden csapatnál aggódnak a mérnökök, Carlos Sainz viszont úgy véli, hogy mivel a két évvel ezelőttihez képest szigorítottak a pályahatárokon, nem lesz vészes a helyzet, és szerinte inkább a fehér vonal átlépése jelenti majd a fő beszédtémát.
„Minden a pályahatárokon múlik, mert talán nem merészkedünk el addig [hogy megrongáljuk az autót], ha szigorúbbak a határok. Ugyanakkor azzal, hogy ennyire szélesek a fehér vonalak és az autó, valamint nem látunk ki jól, illetve a sebesség, amivel kanyarodunk, szerintem többet fogunk beszélni a pályahatárokról, mint a gyilkos kerékvetőkről.”