2024. április 30. 09:15

KezdőlapF1Ettől volt nagyszerű a Ferrari a Schumacher-korszakban - a McLaren főnöke is...

Ettől volt nagyszerű a Ferrari a Schumacher-korszakban – a McLaren főnöke is mintának használja

-

Noha lassan 20 év telt el azóta, hogy Michael Schumacher és a Ferrari megnyerte utolsó közös világbajnoki címét, a McLaren csapatfőnöke szerint továbbra is vannak olyan elemek, amelyeket át lehet emelni egy modern F1-es csapatba a Scuderia akkori felépítéséből, így ő is igyekszik ezt megtenni.

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke volt a Beyond the Grid podcast legutóbbi vendége. Az 52 esztendős olasz mérnök számos témában elmondta a véleményét, egyúttal felvázolta, hogy a McLarent a 2000-es évek ferraris sikercsapatának mintájára is szeretné felépíteni.

Stella 2000-ben csatlakozott a maranellóiakhoz, mint a tesztcsapat teljesítménymérnöke, majd 2002-től 2006-ig már Michael Schumacher, 2007-ben és 2008-ban pedig Kimi Räikkönen mellett töltötte be ezt a szerepkört. 2009-től a a finn versenyző versenymérnöke volt, majd 2010 és 2014 között Fernando Alonso mellett dolgozott szintén versenymérnökként.

A McLarenhez 2015-ben csatlakozott, a wokingiak csapatfőnökévé tavaly decemberben, Andreas Seidl távozása után nevezték ki. Ezután rögtön belefogott a csapat technikai részlegeinek átszervezésébe, a Beyond the Gridben pedig elmondta, hogy a 2000-es évek eleji Ferrarit is mintaként használja, ahol olyan nevekkel dolgozott együtt, mint Michael Schumacher, Jean Todt, Ross Brawn, Rory Byrne, Nikolasz Tombazisz vagy James Allison.

Andrea Stella, McLaren
Andrea Stella / Fotó: McLaren Racing

„A rangidősségre alapuló rendszer, az emberek minősége, egyszerűen rendkívüli volt. Néhányuk azt is elfogadta, hogy egy bizonyos szerepkörben marad, tudva, hogy abszolút készen állnának egy vagy két szinttel feljebb lépni, ha elmennének egy másik csapathoz, de elfogadták, hogy maradnak abban a szerepkörben, mert ez kellett ahhoz, hogy létrejöhessen valószínűleg minden idők legerősebb Forma-1-es csapata” – ecsetelte Stella.

„Olyan mértékű volt a folytonosság ezen az úton, amelyen folyamatosan meghatározod, hogy mit kell hozzáadnod, és tégláról téglára építkezel. Ez olyasmi, ami hiányzott [2010 és 2014 között] a Fernando-korszak során. Felépíthettük volna, de nagy mértékű folytonosságra és erre a fajta tégláról téglára megközelítésre lett volna szükség, amelyet a 90-es évek közepén a Ferrarinál meghonosítottunk.”

„Vannak a forgatókönyvnek elemei, amelyek nem változtak az évek során, függetlenül az általam betöltött szerepkörtől. A folytonosság és a rangidősségre alapuló rendszer ennek a forgatókönyvnek a részét képezik, és ezt próbáljuk elérni a McLarennél is.”

A létesítményeik felújítása mellett két neves szakembert is elcsábítottak már, Rob Marshall a Red Bulltól, David Sanchez pedig a Ferraritól érkezik egy tucat másik szakemberrel együtt és áll munkába a holtszezonban.

Ferrari, Belga Nagydíj, 2004
A 2000-es évek eleji Ferrari utolsó nagy sikerének ünneplése közben a 2004-es Belga Nagydíjon / Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

„Egyértelműen dolgozni akartunk a rangidősségen, úgymond több lóerőt adva a csapathoz – mondta Stella. – A Red Bull-lal, a Mercedesszel és a Ferrarival akarunk versenyezni, ami önmagában ijesztő küldetés, és jól fel kell szerelkeznünk ehhez. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy David és Rob is hozzájárul ehhez a szakértelmével, a tapasztalatával és a víziójával a mostani generációjú autókhoz és 2026-ra tekintettel is. Mint minden csapat, nekünk is szembe kell néznünk ezzel a fontos kihívással, amely már most szerepel a napirenden, és ehhez jól fel kell készülni.”

Stella hangsúlyozta azt is, hogy a McLaren idei szezon közben látott feltámadása persze a mostani gárda munkáját dicséri, úgyhogy mindenképpen jó alapokkal rendelkeznek.

„Az idei fejlődés azon emberek munkájának eredménye, akik már itt voltak a McLarennél, és a 2024-es autó is az ő munkájuk eredménye lesz. Meglátjuk, hogy 2024-ben mire leszünk képesek az autó fejlesztésének folytatásával kapcsolatban. Már most ki tudjuk használni a teljes elkészült infrastruktúrát a szélcsatornával, szimulátorral és gyártási kapacitással együtt.”

Friss