2024. április 30. 04:28

KezdőlapF1Hamilton rácsapta az ajtót dühében, majd az FIA felügyelője kért bocsánatot tőle

Hamilton rácsapta az ajtót dühében, majd az FIA felügyelője kért bocsánatot tőle

-

Tim Mayer, az FIA felügyelőinek elnöke visszaemlékezett arra, hogy Lewis Hamilton és Nico Rosberg ütközése után követte el karrierje egyik legnagyobb melléfogását.

Ki ne emlékezne Lewis Hamilton és Nico Rosberg 2016-os barcelonai ütközésére, ami amellett, hogy óriási botrányt idézett elő a Mercedesen belül, a két egykori barát rivalizálásának szimbólumává is vált. A 7 évvel ezelőtti Spanyol Nagydíjon szolgálatot teljesítő egyik sportfelügyelő az F1 Nation podcastban elevenítette fel az esetet, és árulta el, mit mondott utána Lewis Hamiltonnak.

Tim Mayerről, az FIA felügyelőinek elnökéről van szó, aki azon a napon Radovan Novak és Martin Donnelly társaságában teljesített szolgálatot. Mayer úgy emlékszik vissza a verseny után történtekre, mint karrierje egyik legnagyobb melléfogására.

„A valaha elkövetett legnagyobb hibám felügyelőként 2016-ban esett meg. Hamilton és Rosberg összeütközött a barcelonai futamon, mindketten kiestek, majd utána behívtuk őket, és úgy döntöttünk, hogy nincs szükség további vizsgálatra. De Lewis azt mondta nekem, hogy »Mit kellett volna tennem?«. Felügyelőként, valakiként, aki soha nem vezetett F1-es autót, elkezdtem elmagyarázni neki, hogy szerintem mit kellett volna csinálnia” – ecsetelte Mayer.

„Ez nem volt tisztelettudó tőlem, úgyhogy [Hamilton] felállt, kicsit mérges volt, majd kisétált és becsapta az ajtót. Szegény Ron Meadows, a Mercedes csapatmenedzsere teljesen elfehéredett és azt mondta, »Ó, visszahozom, hogy bocsánatot kérjen.« Én viszont azt mondtam, hogy »Ron, valójában menj és kérj tőle bocsánatot a nevemben, mert ez hülye dolog volt tőlem.« Talán nem ez a legnagyobb hülyeségem felügyelőként, de a többit nem fogom elmondani.”

Mayer annak kapcsán idézte fel ezt az esetet, hogy Tom Clarkson arról kérdezte, milyen párbeszédek szoktak lezajlani a felügyelői szobában. A felügyelő ezután hozzátette, noha nem mindig értenek egyet a csapatok és a pilóták a döntéssel, általában civilizált és tiszteletteljes eszmecsere zajlik.

„A csapatok és a pilóták is annyira profik, minden a tiszteletről szól, és ők tisztelnek minket. Elképesztő mennyiségű információ áll a rendelkezésünkre, ők ezzel tisztában vannak, és mi is tiszteljük őket. Nem arról van szó, hogy az FIA felügyelői állnak szemben a versenyzőkkel. Mindig szeretem azt mondani, hogy mi egy szolgáltatást nyújtunk a csapatoknak, azért vagyunk itt, hogy segítsünk egyenlő feltételeket teremteni. Amíg tisztelettel kezeljük őket, addig általában ők is ezt teszik velünk.”

Friss