2024. május 03. 16:07

KezdőlapF1Így verte el Max Verstappen már 6 évesen a Minardinál versenyző apját

Így verte el Max Verstappen már 6 évesen a Minardinál versenyző apját

-

Max Verstappen minden idők legfiatalabb Forma-1-es pilótájaként már 17 évesen letette a névjegyét a száguldó cirkuszban, majd 18 évesen futamot nyert, azaz egyértelmű, hogy a tehetsége már jóval korábban nyilvánvalóvá vált. De Paul Stoddart, az egykori Minardi-istálló csapatfőnöke most kedves történetet osztott meg arról, hogy a kis Max már 5-6 évesen le tudta győzni az apját.

Paul Stoddart, az egykori Minardi-csapatot 2001-től 2005-ig, azaz utolsó öt szezonjában irányító és tulajdonló ausztrál üzletember a Racingnews365.com-on vezetett blogjában elevenítette fel, hogy miként vált számára nyilvánvalóvá 2003-ban, hogy akkori pilótája, Jos Verstappen fia még nagyon sokra viheti.

A kis Max apja F1-es versenyein is többször feltűnt:

„Több alkalommal találkoztam Max-szal, amikor kissrác volt, és már akkor is teljes mértékben látszott a tehetsége. 2003-ban, amikor az apja, Jos a Minardi csapatunknál versenyzett, volt ez a kétüléses autókkal zajló esemény a rockinghami pályán, és Max is ott volt a helyszínen” – idézte fel a 2004-ben Baumgartner Zsoltnak, Magyarország első F1-es pilótájának is lehetőséget adó üzletember.

„Még fiatal, 5-6 éves gyerekként is meg tudta mutatni a tehetségét. Akkoriban jött ki az egyik első Forma-1-es szimulátor, és nekünk kettő is volt belőle. Max pedig hat évesen kihívta az apját egy versenyre, és ha hiszik, ha nem, megverte Jost a szimulátorban. Valószínűleg ez volt az a pillanat, amikor meg kellett volna alapítanunk a Minardi junior programot. Micsoda elszalasztott lehetőség!” – írta viccesen a korábbi csapatfőnök.

Ezért az esetért hagyta apja egy benzinkúton a 14 éves Max Verstappent (videó)

Stoddart arra is visszaemlékezett, hogy amikor az F1 a sorra távozó gyártók miatt „tagfelvételt” hirdetett, és a 2010-es szezon elején három istálló, a Lotus (később Caterham), a HRT és a Virgin (később Marussia, aztán Manor) debütált a mezőnyben, ő is elgondolkodott a visszatérésen.

„Miután 2005-ben eladtuk a csapatot [a Red Bullnak, hogy létrehozza belőle a Toro Rossót], a jövőbeli lehetőségeken töprengtem. Majdnem beadtuk a nevezést a 2010-es szezonra, hogy a Minardi név alatt térjünk vissza a Forma-1-be. Volt egy motorbeszállítói megállapodásunk a Cosworth-szal, de azt is tudtam, hogy a motor nem lesz versenyképes.”

„Belső információval rendelkeztem arról, hogy pontosan miként fog kinézni a Cosworth 2010-es motorja, és mennyire lesz versenyképes. Úgy döntöttem, hogy amennyibe a csapat 2010-es, 2011-es, 2012-es és 2013-as szezonja kerülne, annyival nem lesz gazdaságilag fenntartható, ezért az utolsó pillanatban úgy döntöttünk, hogy mégsem lépünk.”

Elképesztő sztorik arról, hogyan ne vezessünk F1-es csapatot

„Valószínűleg az European Minardi név alatt versenyeztünk volna, szóval a Minardi benne lett volna a csapat nevében. De megvizsgáltuk, és azt gondoltuk, rengeteg pénzt buknánk. Nem volt valami sok lehetőség arra, hogy versenyképesek legyünk, amit az olyanok, mint a Tony Fernandesszel érkező Caterham, be is bizonyítottak. Velük is pontosan az történt, hogy rengetek pénzt öltek bele, úgyhogy valószínűleg a helyes döntést hoztuk” – írta Stoddart.

Friss