Pierre Waché, a Red Bull főtervezője úgy érzi, egy dologban mindannyian kudarcot vallottak a Forma-1-es mezőnyt leigázó idei autójukkal.
A Red Bull RB19-es minden idők legdominánsabb Forma-1-es autójaként vonult be a sportág történetébe, ám fontos kiemelni, hogy ezt a dominanciát csak Max Verstappen kezei között tudta produkálni, míg Sergio Pérez csupán két futamot nyert vele. Persze, ha Pérez a maradék 20 futam nagy részén csapattársa mögött a második helyen végez, akkor nem lenne miről beszélni, ám a mexikói versenyző 13 alkalommal még a dobogóra sem fért fel, az év végén pedig 290 ponttal maradt el Verstappentől.
Pérez mindemellett a szezon egy szakaszában zsinórban hat alkalommal nem jutott be a Q3-ba, majd később még három alkalommal maradt le a legjobb 10-ről, ami a leginkább megmutatja, hogy mennyire nem tudta kihozni a maximumot az idei autóból. Ezért véli úgy Pierre Waché, a bikások technikai igazgatója, hogy bár az idei 22 futamból 21-et megnyerve hódították el mindkét világbajnoki címet, az RB19-essel nem minden területen végeztek elég jó munkát.
„Egy gyors autó olyan autó, amely lehetővé teszi, hogy a pilóta kihozza belőle a maximumot. Ebből a szempontból mindannyian kudarcot vallottunk, mert ebben az esetben csak Max tudta azt jól kezelni. Max tehetségéből fakad, hogy sikerült neki az egész szezon során jól bánni az autóval, mindezt különböző körülmények között. Másfelől talán nem értettük meg rendesen, hogy Checónak mire van szüksége ahhoz, hogy kiaknázza az RB19-ben rejlő potenciált” – nyilatkozta a Red Bullt 2013 óta erősítő szakember a holland Formule1.nl-nek.
Így ez egy olyan terület, amelyen a Red Bull fejlődhet a 2024-es évre, amelyben Christian Horner csapatfőnök szerint már nem lesznek ennyire eredményesek.
„Ha emlékeznek, a 2020-as volt a Mercedes legdominánsabb éve, és 2021-ben mégis képesek voltunk legyőzni őket – utalt arra Horner, hogy miért nincs garancia arra, hogy jövőre is a Red Bull nyer. – [2021-ben] volt egy apró szabályváltozás, de semmi sem áll egy helyben, és [az idén] különböző helyszíneken hozzánk is közelebb kerültek a riválisok, és biztos vagyok benne, hogy a különböző koncepciók között csökkenni fog a különbség, mert a stabil szabályok mindig összerázzák a mezőnyt. Úgyhogy nem gondolom, hogy valaha is képesek leszünk megismételni az idei szezonban elért eredményeket. De remélhetőleg az RB19-ről tanultakat alkalmazhatjuk az RB20-as esetében, és olyan autóval állhatunk elő, amellyel megvédhetjük a világbajnoki címeket.”
Wachét ugyanakkor motiválja az idei sikerek megismétlése, mer mérnökként folyamatosan a fejlődés hajtja előre. „A Red Bullnál minden erőforrás a rendelkezésünkre áll, így nincs kifogás arra, ha veszítünk. Legalábbis számomra nincs, mert perfekcionista vagyok. – jelentette ki. – A technikai vénájú emberek szigorúak. A mi szintünkön nem a tökéletesség elérése a fontos, hanem a részletekre való odafigyelés, mert így teremtjük meg a különbséget. A mi szakmánkban az az autó, amelyik 1%-al lassabb, már rossz autó, ami elég bizarr, ha jobban belegondolunk.”