2024. május 03. 19:44

KezdőlapF1Alonso 650 lóerős autót vett, hogy azzal szórakoztassa családját az F1-es szezon...

Alonso 650 lóerős autót vett, hogy azzal szórakoztassa családját az F1-es szezon után

-

Korábbi DTM-autó tulajdonosa lett Fernando Alonso, ráadásul átalakíttatta az Aston Martin Vantage-t, hogy másoknak is örömet szerezhessen vele.

Fernando Alonso számára továbbra sem csak a Forma–1 létezik, mert bár a kétszeres világbajnok 2021-es visszatérése óta nem versenyez más kategóriában (két éves kihagyása alatt a sportautó-világbajnokságon, az IndyCarban és a Dakaron is megfordult), nemrég vásárolt egy crosskartot, valamint egy 650 lóerős DTM-autót is. Utóbbiról közölt most hosszabb cikket az Autosport, megszólaltatva több érintettet is.

Alonso az Aston Martin német túraautó-bajnokságban (DTM) töltött rövid és sikertelen próbálkozásának termékét, a 2019-es Vantage DTM egyik példányát vette meg a HWA-tól. Az R-Motorsport által épített 5 kasztni egyike a spanyol pilóta kérésére anyósülést kapott, hogy lehessen vele utaztatni másokat, majd tavaly szeptemberben, egy Madrid melletti szponzoreseményen került átadásra a 42 esztendős veteránnak.

Fernando Alonso, DTM, Aston Martin Vantage
Fotó: Finetwork

Az eseményen a 2019-ben az R-Motorsport színeiben az egyik Astonnal versenyző Daniel Juncadella is részt vett, hogy megismertesse Alonsót a kocsival, majd ott volt a múlt hónapban a spanyolországi Aragon versenypályán is, ahol a kétszeres világbajnok az F1-es szezon végeztével először tesztelte a Vantage DTM-et. Az eseményen ráadásul Alonso több családtagja és számos barátjai is részt vett, akiket az Aston Martin versenyzője megautóztatott az 5,3 km hosszú pályán.

Jelen volt emellett a hatszoros MotoGP-világbajnok Marc Marquez is, aki vezethette is a 650 lóerős szörnyeteget.

„Azt mondta, lenyűgözte az autót – mondta a szintén Aragonba utazó Juncadella a Motorsport-Total.com-nak. – Jobban teljesített, mint várta. Fernando hozzá van szokva a nagy erőhöz és a jó fékekhez, de azt mondta, hogy a kocsi eléggé direkt, és arra számított, hogy jobban el kell majd fordítania a kormányt. Manapság már kicsit más a GT3-as autókkal (már ezeket használják a DTM-ben a korábbi prototípusok helyett – a szerk.), de a prototípusok nagyteljesítményű kocsik voltak. Fernando a versenyzés bármilyen formáját szereti, bármit vezetne, amivel versenyezni lehet és kihívást jelent.”

Fernando Alonso, DTM, Aston Martin Vantage
Az autó egyedi, „alonsós” festést is kapott / Fotó: Finetwork

Juncadella szerint Alonso azért is vehette meg az autót, mert azt könnyen át lehetett alakítani kétülésessé, és az F1-es kétüléses autókat leszámítva jelenleg az egykori DTM-autók adják a legnagyobb élményt az utaztatásra alkalmas versenygépek közül.

Hogy más célja van-e Alonsónak az autó vezetésével, mint a szórakozás és családtagjai szórakoztatása (amúgy kétüléses gokartja is van), azt nem tudni, de mivel ezek az autók már egyik sorozatban sem használatosak, valószínűleg nincs. Mindenesetre azzal, hogy megvette a HWA által eladásra kínált 5 kasztni egyikét (az egyetlent, amelyet tesztelésre épített az R-Motorsport, míg a másik néggyel versenyeztek), segített a még gazdára váró kettő értékesítésében.

„A Fernandóval – aki vezeti és nyilvánvalóan élvezi ezt az autót – történt adás-vétel után jelentősen megnőtt az érdeklődés a még mindig elérhető két autó iránt. Számunkra az az ideális forgatókönyv, ha a kocsi jó kezekben van és továbbra is vezetik” – mondta Gordian von Schoning, a HWA igazgatósági tagja.

Alonso a Vantage DTM mellett nemrég egy, a Thierry Neuville testvére által alapított LifeLive nevű cég építette crosskartot is vásárolt, amit szintén kipróbált már, mint az az alábbi videóból is látszik:

Friss