back to top
2024. szeptember 08. 01:46

KezdőlapF1Verstappen Ferrarival is mindenkit állva hagyott és lenyűgözte a csapatfőnököt

Verstappen Ferrarival is mindenkit állva hagyott és lenyűgözte a csapatfőnököt

-

Miként arról mi is beszámoltunk, december 18-án és 19-én Max Verstappen a portimaói versenypályán tűnt fel, hogy tesztelje menedzsere fiának DTM-es Ferrariját. A a háromszoros F1-es világbajnok az Emil Frey Racing Ferrari 296 GT3-asának volánjánál pedig bebizonyította, hogy nemcsak formaautóban képes elképesztő teljesítményre.

Max Verstappen nem először tesz próbára GT-autót, a holland pilótának pedig nem titkolt célja, hogy előbb-utóbb GT3-as csapatot alapítson, mint ahogyan az sem, hogy részt vegyen a Le Mans-i 24 óráson. A virtuális pályákon a Team Redline szimulátoros csapattal a Red Bull versenyzője már most rendszeresen versenyez GT-autókkal, ám a múlt hónapban megejtett teszt célja nem az volt, hogy felkészüljön egy valós bevetésre.

„A teszt célja Max-szal az volt, hogy támogassa Thierry [Vermeulent] és javítsa a teljesítményünket a visszajelzéseivel – nyilatkozta az Emil Frey Racing csapatfőnöke, Lorenz Frey-Hilto a Motorsport-Total.com-nak. – Megtisztelő, hogy igénybe vette a szolgáltatásainkat és dolgozhattunk vele a tesztnapok alatt. Abszolút brilliáns volt.”

Részben volt csak tehát a szórakozáson a hangsúly, mivel a csapat szerteágazó tesztprogramot bonyolított különböző beállítások kipróbálásával és előre meghatározott célokkal. A helyszínen ott volt a Thierry Vermeulent coach-ként segítő Jos Verstappen és a DTM-pilóta édesapja, egyben Max Verstappen menedzsere, Raymond Vermeulen is.

A csapatfőnök azt is elmondta, hogy élőben teljesen más volt Max Verstappennel dolgozni, mint amire számított, és „két lábbal a földön álló”, „igazán kedves fickót” ismert meg a holland pilóta személyében, aki emellett a GT3-as autóban is bizonyította kivételes képességeit. „Nagyszerű látni, hogy mekkora szenvedéllyel viseltet a motorsport iránt, és hogy mire képes még egy GT3-as autóval is. A visszajelzései teljesen más szinten vannak bármihez képest, amit eddig láttam. Világklasszis.”

Ráadásul – mint azt első Forma–1-es tesztjén is bizonyította még 17 évesen – gyakorlatilag nem volt szüksége akklimatizációs körökre, és rögtön elkezdte a határokat feszegetni a kocsival, ami akkor is nagy szó, ha a nyáron Mugellóban már vezette azt. „Beült az autóba, és a legelső mért körén ott volt a teljesítmény. A fedélzeti kamerás felvételeket és a telemetriát megnézve azt láttuk, hogy elképesztően lenyűgöző, ahogy kezeli a kocsit. Hogy milyen gyorsan alkalmazkodott hozzá, és hogy mindig a maximumot próbálta kihozni belőle” – méltatta a 26 esztendős pilótát Lorenz Frey-Hilti.

A csapatfőnök köridőket nem akart elárulni, de azért azt elmondta, hogy Verstappen gyakorlatilag állva hagyott mindenkit, aki részt vett a teszten. „Voltak már GT3-as autók is a pályán, és csak annyit mondhatok, hogy mindenki máshoz képest más szinten volt.”

Ez igaz a Thierry Vermeulennel szembeni összehasonlításra is. „Thierry nagyon ambiciózus, és természetesen Max idejeihez méri magát, ami kemény, mert a világ legjobb versenyzője a mérce. Számos jó Forma–1-es pilóta van, akik nem kiemelkedők GT3-as autóban, mert nincs vele elég tapasztalatuk. De Max más. Ő bármit képes elképesztően gyorsan vezetni, aminek négy kereke van” – mondta Frey-Hilti.

A csapatfőnök arra is kitért, hogy Verstappen visszajelzéseinek köszönhetően már a nyári, mugellói teszten nagy fejlődést értek el az autóval, majd a novemberi Las Vegas-i Nagydíj előtt Verstappen a svájci központba is ellátogatott. „Az ő kívánsága volt, hogy láthassa a műhelyünket, és hogy miként rendezkedtünk be, hogy közös terveket szőhessünk a jövőre nézve” – mondta Frey-Hilti, hozzátéve, hogy Verstappen a csapat szimulátorát is kipróbálta, és azzal kapcsolatban is adott tanácsokat az előrelépéshez.

Verstappen nem földi halandó – bizarr dolgot árult el róla az egyik csapattársa

Friss