2024. április 28. 11:44

KezdőlapF1„Addig edzett, amíg össze nem esett" – Räikkönen azért nem tojt magasról...

„Addig edzett, amíg össze nem esett” – Räikkönen azért nem tojt magasról mindenre

-

Nick Heidfeld, Kimi Räikkönen első Forma–1-es csapattársa cáfolta azokat a teóriákat, amelyek szerint a finn versenyző totálisan tojt volna mindenre a pályafutása során.

Kimi Räikkönenről a mai napig az a kép él az emberekben, hogy lusta, nemtörődöm módon állt a pályafutásához, és emiatt nem hozta ki belőle a legtöbbet. Noha ebben minden bizonnyal van bizonyos mértékű igazság, és számos olyan világbajnok szerepel és szerepelt a száguldó cirkuszban, aki a Jégembernél többet tett azért, hogy mindenkinél jobb legyen, Räikkönen első F1-es csapattársa szerint az azonban korántsem igaz, hogy a finn mindenre magasról tojt volna, mert így még ő sem tudott volna sikeres lenni.

„Amikor nem teljesített jól, vagy hibázott, esetleg lassabb volt nálam, azt mondták, hogy »nem érdekelte«. Talán kívülről néha így tűnt, de nem ez volt a helyzet” – emlékezett vissza a most 46 esztendős expilóta a Formel1.de YouTube-csatornáján közzétett videóban a közös kezdetekre, majd felidézett egy, a 2001-es szezon előtt történt esetet.

Betörés, sztriptíz és bosszú részegen, és még számtalan kaland – 44 éves lett Kimi Räikkönen

„Meg kell mondanom Kimiről, hogy ő sem tojt az egészre. Még akkor sem leszel világbajnok, ha Kimi Räikkönennek hívnak, ha mondjuk ki, semmi sem számít neked. Évekkel ezelőtt közösen edzőtáboroztunk Thaiföldön a tikkasztó hőségben, Kimi pedig addig edzett, amíg össze nem esett” – értékeltette a fiatal pilóta elszántságát Heidfeld.

Räikkönen 21 évesen, mindössze 23 együléses versenyautóban eltöltött futam után, ideiglenes superlicenc-el kapta meg a lehetőséget a Saubertől az F1-es bemutatkozásra, ami akkor sokak nemtetszését kiváltotta. A zöldfülű újonc azonban rögtön az első versenyén, a 2001-es Ausztrál Nagydíjon bizonyított, és miután a 4. helyen célba érő Olivier Panist sárga zászló alatt előzésért megbüntették (ugyanígy Jos Verstappent is, de ő egyébként is Räikkönen mögött végzett), a 6. pozícióba előrelépve rögtön pontot szerzett.

Embed from Getty Images

A 2001-es Ausztrál Nagydíjon 

A Räikkönennél jóval rutinosabb, a Forma–3000-ben bajnoki címet nyerő, 2000-ben a Prost-istálló színeiben már egy F1-es idényt lehúzó Heidfeld azonban nem ekkor, hanem a szezon harmadik versenyén, Brazíliában döbbent rá, hogy újdonsült csapattársa mennyire jó valójában. A német pilóta a remek 3. helyen fejezte be a futamot, míg a finn az 55. körben kiesett, de amit addig produkált, azzal mély benyomást tett Heidfeldre.

„Előfordulnak versenyhétvégék, amikor jól boldogulsz az autóval, megtalálod a tökéletes beállítást, és igazán jó köröket mész. Az egy ilyen hétvége volt nekem. Odatettem néhány igazán jó kört, majd belenéztem a tükörbe, és nem akarok arrogánsnak tűnni, de ott volt ő, egy újonc, illetve én, néhány igazán jó körrel, egy autóban, ami fekszik nekem. És arra gondoltam, hogy »Azta, tud a srác!« Aztán a szezon hátralevő részében már ez volt a helyzet.”

Embed from Getty Images

Heidfeld, a sarkában Räikkönennel a 2001-es Brazil Nagydíjon

Heidfeld végül 12 ponttal a 8., Räikkönen 9 ponttal a 10. helyen zárta az évet, ám a Jégemberben rejlő potenciál felkeltette a visszavonuló (hivatalosan csak szabadságra menő) Mika Häkkinen helyére pilótát kereső McLaren érdeklődését, és lecsaptak a kétszeres világbajnok honfitársára.

Ez hatalmas csapás volt Heidfeldnek, aki 1998-ban és 1999-ben a McLaren junior csapatában versenyzett az F3000-ben és mellette az istálló tesztpilótája volt, hogy aztán a McLaren segítse őt 2000-ben F1-es üléshez. Ezért sokan biztosra vették, hogy a wokingiak őt teszik majd meg David Coulthard csapattársának, ám végül nem így történt. „Kimi világbajnok lett. Nem a McLarennel, de nyilvánvalóan nem volt rossz döntés odavinni őt” – kommentálta 24 év távlatából a mindkettejük pályafutását alapjaiban átíró döntést a német.

Friss