40 éve egy leendő Forma–1-es futamgyőztes is ott volt a Monte-Carlo Rally mezőnyében.
A mai napon a Monte Carlo Rally shakedownjával megkezdődik a 2024-es világbajnoki szezon, amellyel kapcsolatban azért elég nagy bizonyossággal ki lehet jelenteni, hogy nem vonultat fel olyan versenyzőt, akiből a jövőben nemhogy Forma–1-es pilóta, hanem egyenesen F1-es futamgyőztes lesz. 40 évvel ezelőtt, az 1984-es világbajnoki szezont megnyitó Montén azonban Alessandro Nannini személyében volt egy ilyen versenyző.
Mielőtt befutott az F1-ben, Nannini ralizott is
Az akkor 24 esztendős olasz pilóta már harmadik idényére készült a Minardival a Forma–2-ben, miközben a Martini Racinggel a sportautó-világbajnokság egyes versenyein és a Le Mans-i 24 óráson is szerepelt. Hogy akkor mit keresett a ralisok között? Azt, hogy miután szülővárosában, Sienában már fiatal korában mindenkit (a rendőröket is) az őrületbe kergetett az utcai száguldozásaival, vásárolt magának egy Lancia Stratost, amellyel olasz bajnokikon kezdett versenyezni.
Végül azonban a pályaversenyzés mellett tette le a voksát, ám ez nem jelentette azt, hogy a ralival végleg szakított, egy versenyen ugyanis még elindult. Ez volt az 1984-es Monte-Carlo Rally, amelyen egy Fiat Ritmóval vett részt, célba azonban nem ért, mert a váltója megadta magát. FOTÓ IDE KATTINTVA ÉRHETŐ EL.
Innentől már csak a Forma-2-re koncentrált, majd 1986-ban a Minardival bemutatkozhatott a Forma–1-ben. Két pontnélküli szezon után a Benetton csapott le rá, velük pedig az elkövetkező 3 évben 8 dobogós helyezést szerzett. Ezek közül egy volt győzelem, amelyet pont az Ayrton Senna és Alain Prost első vb-címet eldöntő ütközéséről elhíresült Japán Nagydíjon aratott. 1990-ben még ehhez hozzátehetett volna egyet, amikor a Magyar Nagydíjon neki állt a zászló, ám Ayrton Senna kiütötte őt.
Ayrton Senna-verő, Magyar Nagydíjat nyerő F1-es autót árvereznek el
Mivel néhány héttel később egy helikopter rotorja levágta az alkarját (amit aztán visszavarrtak, de nyilván többé nem volt olyan, mint előtte), nem tudta beteljesíteni azt a pályafutást, ami kinézett neki, és az F1-be többé nem tért vissza, ám 1992 és 1996 között az Alfa Romeo gyári pilótájaként a DTM-ben és a nemzetközi túraautó-bajnokságban is versenyzett, majd veteránként még néhány olasz ralin és ERC-fordulón is részt vett.