2024. április 29. 15:00

KezdőlapF1Hamilton teljesen megújult utolsó F1-es Mercedeséről is lehullt a lepel (képek a...

Hamilton teljesen megújult utolsó F1-es Mercedeséről is lehullt a lepel (képek a cikkben)

-

A mezőnyben utolsó előttiként a Mercedes is bemutatta idei Forma–1-es autóját. A W15-ös modellel a brackley-i gárda szakított az elmúlt két szezonban használt koncepcióval, és teljesen új irányt vett, emellett pedig a festésen is módosított egy kicsit, és félig visszahozta a tradicionális ezüst színt. Hogy ezzel sikerül-e felvenniük a versenyt a Red Bull-lal és a többi istállóval, és esélyük lehet-e a világbajnoki címért küzdeni, az majd kiderül, de az már biztos, hogy ez a 2025-ben a Ferrarihoz igazoló Lewis Hamilton utolsó Forma–1-es Mercedese, ami miatt már önmagában jelentős helyet foglal el a sportág történelmében.

A W15-ös:

Az már első ránézésre is világos, hogy a Mercedes teljesen tiszta lappal kezdte a W15-ös tervezését, és a W14-es az idei kocsi egyetlen porcikájában sem köszön vissza. James Allison technikai igazgató a bemutatón elmondta, főként arra koncentráltak, hogy kiszámíthatóbbá tegyék az autó hátulját, mert ezzel Lewis Hamiltonnak és George Russellnek is meggyúlt a baja.

„Dolgoztunk ezen, próbálva olyan kocsit alkotni, amely megnyugtató a versenyzőknek. A kanyar kezdeti fázisában, amikor még erősen fékeznek és kezdenek fordulni, a hátsó résznek sziklaszilárdnak kell lennie. Aztán ahogy közelítenek a kanyarcsúcspont felé, fokozatosan fürgébbé kell válnia úgy, hogy a kocsi akarjon befordulni. Megpróbáltuk ezt beleépíteni az autóba” – idézi Allisont az Autosport.

A Mercedes is átállt a tolórudas felfüggesztésre és egyúttal új váltót is készített, miközben a DRS-t érintő változtatásokkal az aerodinamikai hatékonyságon is igyekezett javítani. „Keményen dolgoztunk, hogy kevésbé legyen nagy az autó légellenállása, a kanyarokban pedig javuljon a teljesítménye. Emellett olyan területekkel is foglalkoztunk, amelyeken volt tér a fejlődésre, mint a DRS és a bokszkiállások.”

Mercedes W15
Fotó: Mercedes-AMG F1

„Mindig nagyon jók voltunk abban, hogy folyamatosan ugyanannyi idő alatt cseréljünk kereket, ami kulcs a kiállásoknál. Ez az idő viszont 3-4 tizeddel lassabb volt a legjobbakénál. Reméljük, a jó irányba mozdultunk el ebben” – mondta a technikai igazgató.

A jelenlegi pozíciójába a tavalyi szezon közben visszatérő szakember kitért arra is, hogy a teljesen új kasztni és váltó miatt szemmel kellett tartaniuk a költségeket, mert bár ennek a két dolognak a szezonról szezonra történő teljes megújulása korábban megszokottnak számított, a költségplafon bevezetése óta már nem az. „A költségplafon miatt meg kell választani a csatáidat, és kétségtelen, hogy az új váltóház és az új kasztni két nagy projekt, amelyek jelentős szeletet elvesznek a tűzerőből. Az idén ezt tettük, ami azt jelenti, hogy az autó más részein nem próbáltuk meg feltalálni a spanyol viaszt. Viszont mindez lehetővé tette néhány nagy projekt végrehajtását anélkül, hogy kiürítenénk a kasszát. Úgy véljük, hogy ez fontos és jó felhasználása az erőforrásainknak.”

Az autó bemutatóját alább lehet visszanézni:

Friss