2024. április 28. 03:16

KezdőlapF1Elkezdődött! – pályán az F1-es mezőny, a Red Bull mégsem teljesen olyan,...

Elkezdődött! – pályán az F1-es mezőny, a Red Bull mégsem teljesen olyan, mint vártuk (fotók)

-

Mind a 10 Forma–1-es csapat megkezdte a munkát Bahreinben, a szezon előtti teszten, ahol most először láthatjuk mindegyik autót a maga teljes valójában.

Bahreinben kezdetét vette a Forma–1 három napos szezon előtti tesztelése, amelynek első órájában mind a 10 csapat megmutatta magát. Persze ez nem is csoda, hiszen elképesztően kevés idő áll a rendelkezésre (naponta kétszer 4 óra, azaz összesen 24 óra) a felkészüléshez, így aztán minden egyes percet ki kell használni.

A köridőkkel egyelőre felesleges foglalkozni, viszont így is nagy várakozás előzte meg a kezdést, hiszen a 2024-es autókat most először lehetett részletesen szemügyre venni, eddig ugyanis több csapat igencsak takargatta, hogy mivel készült az idei évre. Ebben a Red Bull járt az élen, amely a bemutatóján is takargatta (a jelenlévők előtt nyilván nem, de a közzétett képeken és rendereken igen) az RB20-as részleteit, így mindenki azt találgatta, hogy miként is néz ki pontosan az átalakított oldalszekrény és oldalsó hűtőnyílások.

Nos, nem teljesen úgy, ahogyan azt sokan várták, Max Verstappen és Sergio Pérez autóján ugyanis nemcsak vertikális, hanem vízszintes hűtőnyílás is van, csak jól eldugva. Alább, Albert Fabrega fotóján mind a kettő kiválóan látszik.

Persze nem ez az egyetlen figyelemreméltó megoldás a Red Bullon – amely David Coulthard szerint a tesztelés során, majd az első versenyhétvégére is változni fog –, hiszen mint ahogyan az az alábbi fotókon látszik, a Mercedes tavalyi autóján látott megoldásra hajazó, motorborításon látható kitüremkedések elejére is odacsempésztek egy-egy hűtőnyílást mindkét oldalra.

Ahogyan a teljesen megváltozott Mercedesen is akad látnivaló, maradt ugyanis a trükkös, a bejáratáson készült felvételeken megjelenő (a renderekre nyilván nem rakták rá) első szárny megoldás, amely a hírek szerint már korábban zöld utat kapott az FIA-tól. A brackley-i istálló a szabályok szellemiségével ugyan szembemegy, de a szövegezésnek megfelel azzal, hogy egy nagyon vékony elemmel a negyedik szárnylapot is összeköti az orrkúppal. Ezzel a Mercedes vélhetően a 2021-ig meghatározó Y250-es légörvényt próbálja létrehozni, hogy kedvezőbbé varázsolja az első kerekek által megkavart áramlásokat. Persze teljes mértékben nem tudják megtenni azt, amit az előző generációs autókkal meg lehetett.

A McLarennek is akadt takargatnivalója, hiszen ők az autójuk oldalszekrényének elején található szárnyelemet igyekeztek lehagyni az összes közzétett felvételről az ilyenkor szokásosan titkolt padlólemez és diffúzor mellett. Utóbbiakat természetesen senki sem mutatta meg, így az összes autón van és lesz is mit nézni az elkövetkező három napban mind a szakértőknek, mind a rivális mérnököknek.

A 2024-es F1-es mezőny akcióban (fotók)

 

 

 

Friss