Szahírban megkezdődött az előszezoni kollektív F1-es tesztelés. A komolyabb fennakadások nélküli nyitónapon csak egy csapat veszített jelentősebb mennyiségű időt, miközben a címvédő Max Verstappen ott folytatta, ahol 2023 végén abbahagyta.
Csupán három tesztnap áll a csapatok rendelkezésére, hogy egy autóval felkészüljenek a jövő héten ugyanezen a pályán, Bahreinben már el is startoló 2024-es szezonra, vagyis a pilótáknak egyenként másfél nap jut az autóban – ez maximum 12 óra fejenként, amit persze senki sem tud teljes egészében vezetéssel tölteni.
A tesztnap kezdete:
Oh how we missed these beautiful scenes 😍
Our 2024 cars, out on track for the first time this season! 👌#F1Testing #F1 pic.twitter.com/HhAA92yXCp
— Formula 1 (@F1) February 21, 2024
A csapatok többsége megosztotta a munkát két pilótája között az első napon (és így tesznek majd a továbbiakban is), ám a Red Bull és a Mercedes más utat választott: Max Verstappen és George Russell egész nap a volán mögött maradhatott, így Sergio Pérez és Lewis Hamilton maradtak az egyedüliek, akik még nem próbálhatták ki releváns körülmények között új autójukat, ők csütörtökön kerülnek sorra.
Bár minden teszten jó észben tartani, hogy a köridőkből nem érdemes messzemenő következtetést levonni, elvégre az üzemanyag-mennyiségek és a versenyzők aktuális programjai nem ismertek, ám mégis az időeredmények alapján áll fel az a rangsor, amire aztán mindenki odafigyel.
Az első tesztnap félidejében, majd a már mesterséges megvilágítás mellett elérkezett záráskor is Verstappen Red Bullja állt a tabella élén – a holland az utolsó fél órában futotta meg leggyorsabb körét, egy 1:31.344-et, amihez képest a másodikként záró Lando Norris is több mint egy másodperccel elmaradt. A címvédő istálló a tempója mellett az egyedi hűtőnyílásaival is felhívta magára a figyelmet.
A szezon első előzése:
New year, same Max 😉
Our FIRST overtake of the 2024 season! 🚀#F1Testing #F1 pic.twitter.com/eJtDX5hE5I
— Formula 1 (@F1) February 21, 2024
A versenyzők közül csak a „magánzók”, Verstappen és Russell lépték túl a 100 megtett kört, a csapatokat illetően viszont a Williams kivételével mindenki túljutott ezen a mennyiségen. A grove-i istálló az egyetlen, amelynek komolyabb műszaki gondjai akadtak a nap során.
A délelőtti négyórás szakasz végéhez közeledve Alexander Albon alatt kapcsolt le az autó a célegyenesben, aminek oka az üzemanyagpumpa meghibásodása volt. Ez igényelt némi szerelést, ami a délutáni etap első órájába is belenyúlt, később viszont Logan Sargeantnak volt egy kicsúszása, amely során a falat ugyan elkerülte, ám a csapat ezt követően véglegesen a garázsba vonult.
Sargeant volt az egyedüli megpördülő:
Whoa! 😮
Logan Sargeant goes sideways through Turns 9 & 10 but keeps his Williams out of the barriers 😰#F1Testing #F1 pic.twitter.com/eBwqxE9qdR
— Formula 1 (@F1) February 21, 2024
Említést érdemel az a különlegesség is, hogy piros zászlós leállás nélkül telt el az első tesztnap nyolc órája, az autók megbízhatósága tehát máris megmutatkozott.
Csütörtökön és pénteken ugyanilyen menetrend szerint, közép-európai idő szerint 8-12 és 13-17 óra között zajlik majd a tesztelés, jövő héten pedig már – rendhagyó módon – csütörtökön megkezdődik a szezonnyitó Bahreini Nagydíj edzésnapja.
Az első bahreini tesztnap végeredménye:
🏁 DAY ONE CLASSIFICATION 🏁
Verstappen leads the way, chased by Norris, Sainz and Ricciardo 👀#F1Testing #F1 pic.twitter.com/CIQYiaOULM
— Formula 1 (@F1) February 21, 2024