Az Audi terve elvileg az, hogy 2026-tól beszáll a Forma-1-be, de gyülekeznek a viharfelhők a projekt fölött.
A német márka még soha, semmilyen formában sem vett részt a világbajnoki sorozatban, de az új motorszabályok bevonzzák őket 2026-tól, amikor átveszik a Saubert. Legalábbis elvileg, a másfél évvel ezelőtti bejelentés óta ugyanis egyre több olyan vészjósló fejlemény érkezett a házuk tájáról, ami arra utalhat, hogy dugába dől a projekt.
Ilyen hír volt néhány hónappal ezelőtt a korábbi vezérigazgató, Markus Duesmann távozása, és a Bild információi alapján az Autosport azt írta, a felsővezetésben egy másik változás sem tűnik épp megnyugtatónak: az Audi tervezőrészlegének vezetőjét, Oliver Hoffmannt a jelenlegi vezérigazgató állítólag szeretné áthelyezni az F1-es projekthez. Hoffmann-nak és Gernot Dollnernek ugyanis nézeteltérései vannak a vállalat jövőjéről, és Hoffmann kritikákat kapott amiatt, hogy az Audi eladásai és járművei nem bizonyultak sikeresnek mostanság.
Ezzel az F1-es projekt egyik támogatójától szabadulnának meg a menedzsment legfelső szintjén, és a vezérigazgató Dollner így esetlegesen könnyebben tudná érvényesíteni az akaratát. Róla ugyanis többen suttogják, hogy eladhatja az Audi Sauberben szerzett 600 millió dolláros részesedését, ha érkezik megfelelő ajánlat, márpedig a sportág jelenlegi népszerűségét látva ez egyáltalán nem kizárt.
Az Audi F1-es projektjében a fiatal magyar mérnök, Szegletes Dávid is részt vesz, aki a hajtáslánc tervezésénél elsősorban kapcsolási mechanizmusokkal foglalkozik.