2024. április 28. 13:44

KezdőlapF113 éves rekordot döntött meg a McLaren pilótája, de nem biztos, hogy...

13 éves rekordot döntött meg a McLaren pilótája, de nem biztos, hogy annyira örül ennek

-

Lando Norris rekordot döntött az Ausztrál Nagydíjon, ám egyben felkerült egy olyan lista élére, amelyen rajta sem szeretne lenni.

Nick Heidfeld a 2011-es Maláj Nagydíjon döntötte meg a korábban a svéd Stefan Johansson által tartott rekordot, és lett minden idők legtöbb dobogós helyezést magénak tudó, ám versenyt nem nyerő F1-es pilótája, amikor a 3. helyen ért célba Sepangban. Az F1-ből annak a szezonnak a közepén kiszoruló német teljesítményéhez ezután a 10 dobogóig jutó Romain Grosjean került a legközelebb, ám 2019-ben bemutatkozott a száguldó cirkuszban Lando Norris, és elkezdte gyűjtögetni a top 3-as helyezéseket.

A McLaren britje pedig olyan szorgalmasan tette ezt, hogy az idei Ausztrál Nagydíjon pályafutása során 14. alkalommal állhatott dobogóra úgy, hogy nyernie még nem sikerült (néhányszor már közel került ehhez), amivel átadta a múltnak Heidfeld rekordját. Ez egyfelől szép teljesítmény, másfelől viszont Norris egészen biztosan lemondott volna erről a csúcsról, hiszen amennyiben már nyert volna, a neve lekerült volna erről a listáról. Ám most valószínűleg még jó ideig ő lesz ennek a címnek a birtokosa, hiszen a jelenlegi mezőnyből a győzelem nélküli pilóták közül Lance Strollnak van a legtöbb dobogója, de ő még csak háromnál tart.

Lando Norris, McLaren, Ausztrál Nagydíj
Fotó: McLaren Racing

A második hely is meglehetett volna

Az Ausztrál Nagydíjat a két Ferrari mögött záró Norris utólag egyébként úgy vélte, hogy más taktikával még egy hellyel előrébb végezhetett volna. A brit pilóta az első etapban még a végül másodikként záró Leclerc előtt haladt, majd tovább kint maradt, mint az elévágást levédendő korábban a bokszba hajtó monacói, illetve a másik McLarent vezető Oscar Piastri.

Amikor végül kiállt, Norris visszaesett Piastri mögé, de a McLaren hamarosan félreállította előle a lassabb tempót diktáló ausztrált, ami után a brit 2 másodpercen belül zárkózott Leclerc-re. A Ferrari ekkor úgy döntött, hogy másodszor is kihívja pilótáját, amivel Leclerc Norris előtt maradt annak második cseréje után is.

„Őszintén szólva, talán kicsit elszalasztottuk annak a lehetőségét, hogy a második helyen zárjunk ma. Jól jel, hogy ezt mondhatom, pozitívum és nagy löket az egész csapatnak” – idézi az Autosport Norrist, akit nem lepett meg, hogy harcban volt a dobogóért ezen a hétvégén. Ezután kifejtette, hogy a terv az volt, hogy a második kerékcserénél alávágnak Leclerc-nek.

„Semmit nem hagytunk benne, de abban a körben, amikor elé akartunk vágni, kiállt a bokszba. Ezért más stratégiát kellett választanunk – utalt arra, hogy végül 6 körrel tovább kint maradt, próbálva az utolsó etapra annyival frissebb gumikat biztosítani magának, hogy azon elkaphassa Leclerc-t, de ez végül nem jött össze. – Közel voltunk a második etapban, és ha kiálltam volna a bokszba, elévágtam volna. Elszalasztottam ezt a lehetőséget. Ilyenkor az ember mindig arra gondol, mi lett volna, ha egy körrel korábban próbálkozunk, de nehéz ezeket a döntéseket ott és akkor meghozni. Könnyen félresikerülhet, mindig vannak következmények. De szerintem így is nagyon jó munkát végeztünk, a harmadik és a negyedik hely pozitív a csapatnak és rengeteg pontot jelent, a Ferrari viszont egyértelműen jobb volt és jelenleg jobb autóval rendelkeznek.”

Friss