Az F1-es autókba visszatérhet a KERS idején már megtapasztalt extra löket lehetősége.
Ez a fajta teljesítménylöket 2014 óta nem érhető el a Forma-1-ben, azt a turbóhibrid rendszerek bevezetése kiváltotta. Ennek keretében a mérnökök előre beprogramozzák több üzemmódba (engine mapping néven hallhatunk ezekről az opciókról), hogy az akkumulátorok a pálya mely részén hogyan adják le az elérhető extra lóerőket, mindez viszont azt jelenti, hogy a pilóták csak az előre meghatározott beállítások közül válogathatnak, olyan lehetőségük nincs, hogy egy adott szakaszon felülírják azt.
Az Autosport mutatott rá, hogy a 2026-os szabályok tervezetében megfogalmaztak egy olyan lehetőséget, hogy az MGU-K által 345 km/h-ig engedélyezett rásegítést meg lehessen toldani további 10 km/h-val, azaz 355 km/h-ig is gyorsulhasson egy bizonyos üzemmódban a kocsi. A szaklap ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy ha tényleg érkezik is majd ilyen KERS-szerű funkció, az csak átmeneti előnybe hozhatja a használóját, mivel előfordulhat, hogy a kör maradék részében nem marad elegendő energia a hibrid rendszerben a beprogramozott üzemmódhoz.
Terítéken van az F1-es autók tömegének csökkentése és a mozgatható aerodinamikai elemek visszatérésének engedélyezése is 2026-tól, utóbbiról konkrétumok még mindig nincsenek.
A pilóták és a szurkolók is örülhetnek az F1 törekvésének, amely visszahozna valamit a régi időkből