Max Verstappen elárulta, mi állt a Japán Nagydíjon mérnöke hozzá intézett csipkelődős üzenetének hátterében.
Max Verstappen tükörsimán, csapattársát is 12,5 másodperccel megelőzve nyerte a Japán Nagydíjat, és nagyjából az egyetlen emlékezetes mozzanat a versenyéből az, amikor az első etapban mérnöke csipkelődős üzenetet váltott vele. Mindez akkor történt, amikor a címvédő közölte, hogy az autója egyensúlya alulkormányzottságból fokozatosan a túlkormányzottság felé változik, és az első kerékcserénél „Talán egy-két klikkel kevesebb szárny oké lenne.” Gianpiero Lambiase erre közölte: „Nem fogom azt mondani, hogy megmondtam, de értem. Köszönöm!”
Az első három helyezettnek tartott FIA-sajtótájékoztatón Verstappen aztán elárulta, hogy egy kisebb egyet nem értés állt az üzenet hátterében, a futam előtt ugyanis neki és mérnökének más elképzelése volt arról, hogy milyen meredek első szárnyállással kell kezdeniük a versenyt. „Nem vitáztunk, de azt mondta, hogy »Biztos vagy benne, hogy ezt akarod?« Eléggé biztos voltam, és mint kiderült, nem volt igazam, neki pedig igen” – ismerte el a holland, majd hozzátette, még motiválják is az ilyen csipkelődések.
„Bizonyos módon ez még fel is tüzel, mert úgy vagyok vele, hogy még ha nem is vagyok teljes mértékben elégedett az egyensúllyal, így is megpróbálok a lehető legkövetkezetesebben vezetni anélkül, hogy visszabeszélnék neki. Nagyszerű a kapcsolatunk és jól működik így” – jelentette ki Verstappen, aki azt is elmondta, hogy a szombati időmérőre sikerült olyan állapotba hozni az RB20-ast, amivel már jó érzés volt csatába indulni. „Az időmérőig nem voltam elégedett, de elvégeztünk néhány változtatást. Nem mehetek bele a részletekbe, de ma ez segített, és sokkal jobb lett tőle vezetni és irányítani az autót.”
Helmut Marko, a Red Bull 80 esztendős tanácsadója a Lambiase csipkelődéséhez még hozzátetette, hogy azért nem arról volt szó, hogy Verstappen teljesen más irányba ment.
„Megint előjött belőlük az idős házaspár – utalt az osztrák arra, hogy Verstappen és mérnöke között rendszeresek a hasonló üzenetváltások. – Nagyon hosszú egyeztetés zajlott arról, hogy mennyit kell változtatni az első szárnyon. Max ragaszkodott az elképzeléséhez, Gianpiero pedig örült, amikor végül kiderült, hogy neki volt igaza. Max és a versenymérnöke nagyon tapasztalt, illetve az adatmérnök is az. Tudják, hogy mit csináljanak, és azt, hogy Max mit szeret. Többé-kevésbé a helyes döntés volt, csak egy kis korrekciót kellett végrehajtani az első etap után, a bokszkiállás alatt.”