Az RB megteszi azt a szívességet Daniel Ricciardónak, amivel egy csapat sokszor csak küszködő pilótája önbizalmát segíti visszanyerni. Viszont ezután már aligha lesz mivel takaróznia az ausztrál veteránnak.
Daniel Ricciardót tavaly egyértelműen azzal a céllal ültette be a Red Bull szezon közben az AlphaTauriba, hogy a bikásoknál 2014 és 2018 között öt szezont lehúzó, ezalatt 7 futamot nyerő ausztrál pilóta bizonyítsa, hogy képes visszatalálni régi önmagához, és adott esetben ismét Max Verstappen csapattársa lehessen.
Hogy ez mennyire sikerült, azt a csuklótöréssel nehezített tavaly éve alapján még nem lehetett egyértelműen megítélni, de az biztos, hogy az idei évtől Ricciardo feladata az lenne, hogy stabilan jobb legyen Cunoda Júkinál. Ezzel szemben a 23 éves japán eddig elhomályosítja a nála több mint 10 évvel idősebb csapattársát, aki nem érti, hogy mi lehet a gond.
Az Ausztrál Nagydíj után Ricciardo egyértelműen utalt rá, hogy miközben saját magában is keresi a javulás lehetőségét, erősen gyanakszik arra, hogy az autójával nincs minden rendben. A rutinos versenyző kiemelte azt is, hogy eközben Cunoda szemmel láthatóan rendkívül jól érzi magát az RB-ben. Úgyhogy a csapat most olyan lépéshez folyamodik, ami általában az autójával elégedetlen versenyzők utolsó mentsvára szokott lenni: kicseréli Ricciardo autójának vázát. A Kínai Nagydíj előtt végrehajtandó cserét Japánban Alan Permane sportigazgató megerősítette.
Főnöke szerint Verstappen és Alonso szintjén teljesített a Red Bull japán pilótája
Az Alpine-tól érkezett szakember ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ez a csere nem jár teljesítményelőnyökkel, és inkább Ricciardo megnyugtatását szolgálja, hiszen így nem kell többet azzal foglalkoznia, hogy esetleg valamilyen láthatatlan sérülés a gyengébb szereplésének az oka. Mégis, egy ilyen kérés teljesítése után (vannak csapatok, amelyek pont azért nem lépik meg a vázcserét, ha nem látnak semmilyen sérülést, mert nem akarják, hogy a versenyző diktáljon ezen a téren) Ricciardónak már nem nagyon lesz hová bújnia, és el kell kezdenie stabilan legyőzni Cunodát.
Az ausztrál pilóta jövője szempontjából ez az egyetlen járható út, és nem csak azért, mert így akár visszatérhet majd a Red Bullba, hanem azért is, mert nagyon úgy tűnik, hogy a sportágban is csak így tarthatja meg a helyét. Az szinte biztosra vehető, hogy ha Cunoda a teljes szezon egészét nézve jobb lesz nála, akkor Ricciardo kénytelen lesz átadni a helyét a tavaly már néhány futam erejéig őt helyettesítő Liam Lawsonnak, és amennyiben a riválisok azt látják, hogy kikapott a japántól, aligha lesz számára hely máshol.
A Kínai Nagydíj tehát, ha úgy tetszik, vízválasztó verseny Ricciardo pályafutásában.