back to top
2024. november 22. 03:32

KezdőlapF1Bekékül a Ferrari Miamira, miközben hosszú távon is lehet kék szponzora

Bekékül a Ferrari Miamira, miközben hosszú távon is lehet kék szponzora

-

Sajtóértesülések szerint a Ferrari a küszöbén áll egy igencsak jövedelmező szponzori megállapodás megkötésének, amely segíthet Lewis Hamilton szerződésének kifizetésében is. Ez már önmagában hozhat némi kék színt a vörös autókra, amelyek a Miami Nagydíjon ettől függetlenül is magukon fogják viselni a kéket.

Sport Business ír arról, hogy a Ferrari előrehaladott tárgyalásokat folytat az amerikai IT-óriással, a Hewlett-Packarddal (HP) egy 2025-től kezdődő névadó szponzori megállapodásról. A hírek szerint a HP hasonló kiemelt státuszban és hasonló anyagi hozzájárulással érkezhet, mint amilyen szerepet a technológiai rivális Oracle tölt be a Red Bull oldalán.

Az extra bevétel pedig bizonyára a költségkorlátozások mellett is jól jönne a Ferrarinak, hiszen a jövő évtől a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton állítólag annál is jobb fizetésért érkezik Maranellóba, mint amit a Mercedesnél zsebre tesz. Ráadásul a 2026-os szabályváltozásokra való felkészülés is jelentősebb anyagi erőforrásokat igényel.

Ha az értesülés valósággá válik, a HP a Ferrari F1-es csapatának hivatalos nevébe is bekerülhet – a csapatnak 2021 óta nincs névadó szponzora, akkor ért véget együttműködésük a Philip Morrishoz kötődő Mission Winnow-val. Újdonság lenne az is, hogy a kék logóval rendelkező cég új színt vinne a Ferrari festésébe. Persze mindez semmiség lenne ahhoz képest, mint amikor Stirling Moss egy teljes szezont kékre festett Ferrarival készült teljesíteni – ám egy baleset megakadályozta ebben:

A HP-nek volt már komolyabb F1-es szerepvállalása a múltban, a 2000-es évek első felében a Williams egyik kiemelt partnereként volt jelen a sportban – az ő akkori fehér-kék színalapú autójukba kétségtelenül jobban beleolvadt a logójuk.

Miamiban mindenképp kicsit kék lesz a Ferrari

A HP-szerződéstől függetlenül a Ferrari a jövő hétvégi Miami Nagydíjon mindenképpen bekékül, a csapat ugyanis az észak-amerikai jelenlétének 70. évfordulójára különleges festéssel lepi meg a rajongókat. Hogy ez pontosan hogy fog kinézni, azt még nem mutatták meg, de kétféle kék árnyalat, az Azzurro La Plata és az Azzurro Dino is megjelenik majd Charles Leclerc és Carlos Sainz SF24-esén.

Nem ez lesz ugyanakkor az első alkalom, hogy a Scuderia F1-es autói magukon viselik a kék színt, hiszen az 1964-es szezon utolsó két versenyén kék-fehérben mentek. Ennek oka, hogy az FIA nem akarta homologizáltatni Enzo Ferrari legújabb sportautóját, a 250 LM-et. A Commendatore dühét pedig csak fokozta, hogy az olasz motorsport szövetség, az ACI nem állt mögé. Ezért aztán Ferrari azzal fenyegetőzött, hogy soha többé nem használja az Olaszországot szimbolizáló tűzpiros festést. Ekkor két futam volt hátra az idényből, a soron következő, Watkins Glenben tartott versenyre pedig Ferrari North American Racing Team-ként (NART) nevezett, John Surtees és Lorenzo Bandini 158-asai pedig kék-fehérben pompáztak.

Embed from Getty Images

Surtees az 1964-es USA Nagydíjon 

Surtees második helye után a mexikói szezonzárón is maradt ez a felállás, a brit pilóta pedig itt is második lett, amivel megnyerte az 1964-es vb-címet. Mindezt egy kék-fehér Ferrariban, amivel a mai napig ő az egyetlen Ferrari-pilóta, aki nem vörös autóval lett világbajnok. A vita aztán természetesen elült, a Ferrarik 1965-re pedig visszatértek a vörös festéshez.

FRISSÍTÉS

A csapat közben bemutatta kék versenyzői overáljait és csapatruházatát Miamira. Íme:

 

Friss