Fernando Alonsóban felmerült, jobb lenne inkább nem rajthoz állni az F1-es sprintfutamokon.
Mióta 2021-ben bevezették, az F1-es sprintek kaptak hideget és meleget, de leginkább előbbit. Mind a szurkolók, mind a pilóták körében visszatérő kritika, hogy nem igazán éri meg odatennie magát a versenyzőknek, mert nem osztanak annyi pontot, egy baleset pedig hátrányba hozhatja őket a hétvége további részére. A kerékcserék hiánya ráadásul a taktikai sokszínűséget is kiöli a küzdelemből, és úgy tűnik, hogy a folyamatos változtatások sem segítenek.
Az idei évtől a sprintfutam átkerült szombat délelőttre, a rendes időmérő edzés elé, a csapatok pedig az után változtathatnak a beállításokon, így azok nincsenek kőbe vésve mindkét időmérőre, valamint a sprintre és a nagydíjra. Viszont egyik így is hatással van a másikra.
A sprinthétvégéken ugyanis a szokottnál is limitáltabb a felhasználható abroncsok száma, így ha valakinek nincs esélye a pontszerzésre, jobban megérné spórolnia a nagydíjra. Ilyen helyzetbe került Kínában Fernando Alonso, aki Carlos Sainzcal történt ütközése után inkább feladta a küzdelmet. A futamon aztán a kétszeres világbajnok szokatlan stratégiára kényszerült, és be kellett iktatnia egy extra kerékcserét, mert nem maradt több kemény gumija.
Alonso félúton az eltiltás felé – ő is szorgalmazta a szabályt, aminek most áldozatául esett
„Jó lenne, ha több gumit kapnánk, mert a szabadedzésen arról szól a játék, hogy ki tud kevesebbet körözni és ki használ el kevesebb gumit, ami sajnálatos a szurkolókra nézve. Aztán ami a sprintet illeti, ha a show és az előzések miatt akarják, majd nem hagyják a pilótákat versenyezni, akkor jobb, ha nem is versenyzünk” – idézi a szerinte igazságtalan büntetésére utaló Alonsót a RACER.
„[Vasárnap] már nem volt elég kemény gumink. Volt egy lágy és egy közepes szettünk az utolsó 35 körre, a számításaink pedig azt mutatták, hogy nem tudunk elmenni egy szettel a végéig. Valószínűleg a legjobb az lett volna, ha szombaton nem is állunk rajthoz a sprinten, és megspórolunk egy szett gumit vasárnapra. Ha az ember nem nyer szombaton, akkor nagyon kevés pontot tud csak szerezni, miközben büntetőpontokat kockáztat meg ilyenek, szóval talán jobb nem is versenyezni.”
Amikor egy 42 évesen is ereje teljében levő, extra motivált, küzdőszelleméről hétről hétre tanúbizonyságot tevő kétszeres világbajnoknak már ilyen felvetései vannak, alighanem tényleg jogosan merül fel, hogy a sprinthétvégékkel valami nincs rendben. Viszont amíg a nézettségi adatok azt mutatják, hogy megéri ilyeneket rendezni, alighanem maradni fognak.