Jean Alesi is kiélvezte a múlt hétvégén Franciaországban rendezett, több korábbi F1-es autót felvonultató rendezvényt.
Mint arról korábban beszámoltunk, új, részben korábbi F1-es autókat felvonultató sorozat indult a múlt héten. Az ’F1 ’90s Time Attack Mediterranean Challenge a KENNOL Grand Prix de France Historique 2024 elnevezésű esemény keretein belül zajlott, a más történelmi autókat is felvonultató, Paul Ricard versenypályán tartott rendezvényen pedig feltűnt a franciák két kiválósága, a négyszeres világbajnok Alain Prost, és az F1-ben 201 futamon rajthoz álló, a Ferrarival 1995-ben futamot nyerő Jean Alesi is, illetve utóbbi csapattársa, Gerhard Berger is.
Alesi az 1969-es Ferrariban:
View this post on Instagram
És persze nem csak nézelődtek, hanem autóba is ültek, Alesi például egy 1969-es Ferrari 312-esbe. Ez a Mauro Forghieri, a Scuderia legendás tervezője által megálmodott 1966-ban debütált az F1-ben, majd különböző módosított változatokban egészen 1969-ig versenyeztek vele. Alesi a már első és hátsó szárnnyal ellátott verziót hajtotta meg, amellyel a maranellóiak katasztrofális idényt futottak: mindössze 7 pontot szereztek; Chris Amon révén egyetlen dobogó jött össze nekik; és gyakran csak egy pilótával álltak rajthoz.
Mindez persze mit sem vesz el a 3 literes V12-es szívómotor által hajtott torpedó vezetésének élvezeti értékéből, amit Alesi is megtapasztalt. Az aktív korában is látványos és agresszív stílusáról ismert avignoni 59 évesen sem rest odalépni a technikának, így aztán a 312-est is elvitte a határig, meg még egy kicsit azon is túl. Ennek 360 fokos piruett lett a vége, de Alesinek legyen mondva, pillanatok alatt egyenesbe állt, és mintha mi sem történt volna, tovább hajtott. Íme:
View this post on Instagram
Alesi nemcsak az 1969-es, hanem Niki Lauda első Ferrariját, az 1974-es 312B4-et is vezette:
Az F1-ben a vörösökkel 1991 és 1995 között versenyző francia emellett egyik saját korábbi versenygépével, az 1994-es Ferrari 412 T1-essel is körözött. Ez volt az utolsó előtti V12-es motorral hajtott F1-es Ferrari, és talán a legszebb hangú is, úgyhogy érdemes feltekerni a hangerőt az alábbi két videóhoz: