back to top
2024. október 10. 03:18

KezdőlapF1Amikor Hamiltonból bohócot csinált a Vodafone – görög istenként szállt alá egy színdarabban...

Amikor Hamiltonból bohócot csinált a Vodafone – görög istenként szállt alá egy színdarabban (videó)

-

16 évvel ezelőtt a mai napon illette igencsak kínos jelzőkkel Lewis Hamiltont a The Times, a kritikákat pedig a későbbi hétszeres világbajnok is jogosnak tartotta.

Lewis Hamilton szinte kivirágzott, amikor 2013-ban a McLarentől átigazolt a Mercedeshez, aminek egyik oka az volt, hogy a wokingiaknál Ron Dennis ideje alatt mindenek felett állt a marketing. A pilótáknak a versenyhétvégék során nem volt szabad felvenni a saját ruhájukat, és tetőtől talpig a csapatszerelésben kellett megjelenniük a paddockban, emellett pedig a szponzorok kiszolgálása is elsődleges szempont volt, ami mindig kényes kérdés egy versenyzőnél, lévén a legtöbben a futamok között inkább a szabadidejüket töltenék.

Bosszúból megnövesztette a haját, a kényszeres Ron Dennis nem engedte levenni a sisakját

A legtöbb pedig természetesen mindig a főszponzornak jár, amelynek tisztségét Hamilton mclarenes évei alatt a Vodafone töltötte be. A világ legnagyobb távközlési szolgáltatója 2007-től 2013 végéig a csapat nevében is szerepelt (emellett minden felületen hangsúlyos megjelenést kapott), és a pályán kívül is mindent megtett, hogy hasznot húzzon az együttműködésből. Egy ilyen projekt során azonban kissé elvetették a sulykot, legalábbis Hamilton szemében.

2008-ban, a leendő hétszeres világbajnok második F1-es idényében ugyanis azt találták ki, hogy egy, a Trójai háborút feldolgozó isztambuli színdarabba belecsempészik Hamiltont is, aki kötelekre erősítve Apollón görög isten szerepében ereszkedik le az égből, mindezt mclarenes overálban, mínusz sisak…

Össze is hozták, Hamilton pedig eléggé furcsán festett az ókori görög díszletben, ráadásul a földet éréskor majdnem orrabukott, hogy aztán néhány esetlen mozdulatban kimerüljön a szerepe. A brit sajtó nem is kímélte, a The Times például azt írta: „A nevetséges reklámszereplések panteonjában lehet, hogy ez van az első helyen. A logózott versenyzői ruhájába öltözve fenséges Apollón helyett inkább úgy nézett ki, mint Pán Péter és egy asztronauta keresztezése.”

Íme a mutatvány:

Utólag Hamiltonnak sem tetszett, hogy ilyesmire vették rá, és amikor megnézte a felvételeket, kénytelen volt egyetérteni a kritikusokkal. „Ez nagyon nem volt klassz. Csak odamentem és csináltam, amit mondanak, de most, hogy megnéztem a felvételt, úgy vagyok vele, ez az egyik leggázabb dolog, amit valaha láttam. Végső soron cool imidzsem van, az ilyen dolgok pedig nem segítenek” – mondta a szezon végén első vb-címét megnyerő pilóta.

Friss