Andrew Shovlin elárulta, a versenyzők ötlete volt, hogy akkor is vessenek be egy alkatrészt, amikor még csak az egyik pilótának tudják odaadni. Ennek ismeretében még kevésbé volt helyénvaló Lewis Hamilton hétvégi nyilatkozata.
Lewis Hamilton Monacóban kikapott George Russelltől az időmérőn, a szezon során immáron hetedik alkalommal. A hétszeres világbajnok ezután elmondta, hogy csapattársa megkapta az új fejlesztésű első szárnyat, miközben ő nem. Mindez önmagában igaz, de meglehetősen félrevezető, ráadásul több okból sem igazán korrekt a csapattal szemben.
Russell nemrég arról számolt be, hogy bár valóban ő kapta meg az új fejlesztést, ez nem azért történt, mert a Mercedes így döntött. Eredetileg pénzfeldobással akarták eldönteni, hogy melyikük részesüljön előnyben, ám Hamilton önként mondott le a lehetőségről, mondván, nem éri meg a kockázatot, hogy egy esetleges hiba esetén a bokszból kelljen rajtolnia. Andrew Shovlin pedig egy újabb adalékot árult el.
Russell tiszta vizet öntött a pohárba Hamilton félrevezető és vádló nyilatkozata után
„Azt szeretnénk, hogy Montrealban egy versenyre [elegendő] mennyiségű legyen a szárnyból – jelentette ki a Mercedes szokásos futamértékelő videójában a csapat mérnökigazgatója. – Általában azt mondjuk, hogy ez legalább három darab, mert minden autóra jut egy, és van egy tartalék, ha bármi történne. A hármat nem egyszerre készítjük el. Megcsináljuk az elsőt, aztán a másodikat, majd a harmadikat. Ennek az volt az eredménye, hogy egyet tudtunk elvinni Monacóba, és ez pénteken készen állt a hétvégére. A pilóták nemrég megkérdezték, hogy »miért várunk mindig addig, amíg nincs meg a teljes készlet? Miért nem engeditek meg, hogy valamelyikünk menjen vele?« Egyetértettünk velük abban, hogy a csapat teljesítményével kapcsolatos helyzetet figyelembe véve javulnunk és tanulnunk kell. Ehhez pedig elég jó, hogy különböző specifikációk vannak az autón.”
Shovlin nem részletezte, hogy pontosan hogyan merült fel az ötlet, de szavai alapján mind Hamilton, mind Russell egyetértett abban, hogy akkor is be kell vetniük egy-egy új alkatrészt, ha csak az egyikük használhatja. A hétszeres világbajnok tehát maga is belement egy olyan helyzetbe, melynek eredményeképpen akár hátrányba is kerülhet csapattársával szemben. Persze végül ezt önként vállalta fel.
„Megegyeztünk a versenyzőkkel, hogy örömmel viszünk el egy [alkatrészt] a pályára, és ezzel mindketten elégedettek voltak – fogalmazott Shovlin. – Az volt a nehéz kérdés, hogy miként döntsük el, hogy ki fogja használni. Lewis viszont azt mondta, hogy ha már elkezdjük ezt csinálni, amikor nincs elég alkatrészünk, Monacóban hadd használja George. A jövőben lesznek olyan futamok, amikor egyetlen fejlesztéssel fogunk rendelkezni, és innentől kezdve természetesen váltogatni fogják egymást. Ezt a döntést viszont Lewis elég egyszerűvé tette számunkra.”
Hamilton nyilatkozata tehát, annak ellenére, hogy betű szerint teljesen igazat mondott, több sebből is vérzik, és kontextus nélkül teljesen félrevezetően hat a közvéleményre. Az pedig már csak hab a tortán, hogy, ha lehet hinni Shovlin szavainak, akkor lesz olyan helyzet, amikor ő fogja előbb megkapni az új alkatrészt, tehát ő lesz előnyben Russell-lel szemben.
Újabb feledhető futamon van túl, de Schumacher két rekordját is megdöntötte Hamilton Monacóban