Várhatóan jobbak lesznek, mint Monacóban voltak, de nem zárható ki, hogy a Red Bull a Kanadai Nagydíjon is küszködni fog.
A Red Bull az utóbbi három futamból csak egyet nyert meg, és Imolában is körökön múlhatott, hogy Lando Norris nem tudta elkapni Max Verstappent. Mindez váratlan színt csempészett a meglehetősen egysíkúnak ígérkező 2024-es idénybe, és ha a Ferrari, illetve a McLaren a folytatásban is úgy tud fejleszteni, ahogyan azt eddig tette, megizzaszthatják a bikásokat.
Különösen az olyan helyszíneken lehet sebezhető az energiaitalos alakulat, amelyeken huplis az aszfalt, és fontos a jó kerékvető-használat. Monacóban mindkettő hatványozottan jelen volt, ami kidomborította az RB20-as gyengeségeit, és mivel a Red Bull előnye már nem akkora, mint tavaly vagy tavalyelőtt, vereséghez vezetett. A soron következő futamot a szintén utcai pályának számító, ám az idei évre ismét újraaszfaltozott Circuit Gilles Villeneuve-ön rendezik Montrealban, ahol akár ismét sebezhető lehet a címvédő istálló.
„Meglátjuk, [hogy miként teljesítünk Kanadában], az új aszfalt is okozhat meglepetéseket, de emiatt valószínűleg nem ez lesz a legerősebb hétvégénk. Viszont valószínűleg kicsit jobb lesz Monacónál. Mindegyik pályán gyengébbek leszünk, amelyik huplis, vagy vannak kerékvetői, vagy legalábbis sok kerékvetőt kell meglovagolni, ezért az utcai pályák valószínűleg nehezebbek lesznek. De remélhetőleg addig valamennyire megértjük a helyzetet” – idézi Max Verstappent a Motorsport.com.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke eközben bízik benne, hogy a kanadai múltjuk (az utóbbi két évben Verstappen nyert itt), illetve a monacói tapasztalataik jobb helyzetbe hozhatják őket.
„Ez egy olyan pálya, amelyen korábban jól teljesítettünk. Ismét újraaszfaltozták az egészet, úgyhogy meglátjuk. De a Ferrari és a McLaren gyors. Mindig tudtuk, hogy csökkenni fog a különbség, a monacói kemény hétvége volt, de továbbra is vezetjük mindkét bajnokságot. Le fogjuk vonni a következtetéseket a monacói hétvégéből, és alkalmazzuk a következőre. A kanadai pálya nagyrészt a jó kigyorsításról szól, de új aszfaltnál nem lehet tudni, hogy az egyensúly milyen irányba változik” – ecsetelte Horner.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a szimulátor és a valóság közötti korrelációs problémákra vezette vissza, hogy az RB20-as nem jó a kerékvetőkön, mert mint mondta, a virtuális valóságban a kerékvetőkön jó viselkedést biztosító beállítások a valóságban nem hozták meg ugyanezt a hatást. A 81 esztendős osztrák alábbi cikkünkben azt is elmondta, hogy melyik az a pálya, amelyiken, ha nem teljesítenek jól, komolyan elkezdhetnek aggódni.
Ekkor kell megkongatni a vészharangokat a Monacóban nagyot botló Red Bullnál?