back to top
2024. július 01. 22:49

KezdőlapF1Őrület lesz 370-nel a falnak csapódni – a Mercedes pilótája aggódik az...

Őrület lesz 370-nel a falnak csapódni – a Mercedes pilótája aggódik az F1 új szabályai miatt

-

Repülőgéphez hasonló száguldásra és a fokozott veszélyre hívta fel a figyelmet George Russell a Forma–1 2026-os szabályai kapcsán.

Fernando Alonsóval ellentétben George Russell nem a 2026-os Forma–1-es szabályok célkitűzéseit kritizálta, hanem pont, hogy amiatt aggódik, hogy azok elérik a céljukat. A Mercedes versenyzője ugyanis attól fél, hogy annyira gyorsak lesznek az egyenesekben, hogy az jelentősen növeli a veszélyt.

Mint ismert, az új motorszabályok miatt az elődeiknél várhatóan könnyebb, keskenyebb és rövidebb 2026-os autók aktív aerodinamikával lesznek felszerelve, illetve alapból is kisebb leszorítóerőt állítanak majd elő, ami jelentősen csökkent légellenállással párosul majd. Emiatt aztán a kanyarsebességek csökkennek, az egyenesbeli tempó pedig nő.

Az elöl haladónak is nyílik a hátsó szárnya, de így is hátrányban lesz – megjöttek a 2026-os F1-es szabályok

„Eléggé nagy változás jön az autók teljesítményében. Kivételesen gyorsak lesznek az egyenesekben, a legtöbb pályán valószínűleg el fogják érni a 360 km/órát, ami elég lenyűgöző. Nyilván a biztonságon alighanem javítani kell, mert őrület lesz 360-370 km/óránál balesetet szenvedni” – idézi Russellt az Autosport.

Különösen az olyan, már most is ultragyors utcai pályák válhatnak még veszélyesebbé, mint Dzsidda vagy Baku, ami miatt Russell szerint át kell gondolni, hogy egyáltalán kell-e a megnövelt végsebesség. „Amikor a biztonságról van szó, sajnos a múlt megtanított rá minket, hogy a változást balesetek előzik meg. Mindenkinek nagyon mélyreható munkát kell végeznie, mielőtt bevezetik ezeket a szabályokat, mert az autók annyira gyorsak lesznek. Annyira kicsi lesz a leszorítóerő az egyenesekben, hogy szinte olyan érzésünk lesz, hogy csak repülünk át a levegőn.”

„El lehet képzelni, milyen lesz, amikor egyszer csak a versenyen elkezd majd esni, és mindenki slick gumikon megy 400-zal egy utcai pályán. Az egy kicsit necces lesz, úgyhogy ezeket a kérdéseket meg kell válaszolni. Az FIA-nak legyen mondva, teljes mértékig tisztában vannak ezzel, és vizsgálják a lehetséges helyzeteket. Az idő majd eldönti, de ezek az autók elképesztően gyorsak már alapból is. Hol lesz vége? Eljutunk 400 km/órás sebességig? A szurkolóknak tényleg ezt kell látniuk, vagy ezt akarják látni?”

Ami a csökkenő kanyarsebességeket illeti, Russell sajnálja, hogy ez bekövetkezik, viszont a versenyzés javulásáért szerinte ez jó kompromisszum.

„Vezetési szempontból az ember a leggyorsabb autót akarja, és azt szeretné érezni, hogy vadászgépben ül. 2020-ban és 2021-ben ezt éreztem, a mostani autók pedig megint csak kezdenek nagyon gyorsak lenni. Sajnálatos lenne elveszíteni ezt a teljesítményt, másfelől viszont javítani fog a versenyzésen, ha kevesebb a leszorítóerő és a turbulens levegő. Nem lehet mindent egyszerre, és választani kell, hogy mit akarunk elérni. Részemről jó, kemény versenyzést és erős ellenfeleket akarok minden csapat és pilóta között.”

Száműzheti az F1 az elektromos hajtást

Friss