Az F1-es Osztrák Nagydíj egyetlen edzésén rövid időre meghibásodott Max Verstappen Red Bullja, de a holland vissza tudott térni gyakorolni, majd a legjobb időt is megfutotta.
Az Osztrák Nagydíj sprintversenyen lebonyolítású, azaz a pénteki ebéd utáni egyetlen edzést máris a sprintfutam kvalifikációja követi délután 16:30-tól. Emiatt ismét nagyon fontos volt a csapatoknak, hogy gond nélkül, minél több adatot begyűjtve róják a köröket, hiszen csak az itteni tapasztalatokból tudnak főzni, mielőtt beállítják az autókat a sprintre.
A körülmények ideálisak voltak, noha a távolban sötét felhők gyülekeztek, és a hegyek között bizonyára esett is az eső. Az edzés első felében a Mercedes diktálta a tempót a kemény gumin, és a kör rövidségéhez képest jelentős, 4 tizedmásodperces és afölötti előnyre tettek szert az üldözőkkel szemben. A Red Bull párosa, Verstappen és Sergio Pérez követte őket ekkor a közepes abroncson, majd Lando Norris és a Ferrarik következtek.
Ezután jött Verstappen drámája, aki a célegyenesben lelassult és félreállt. A pontverseny éllovasa a rádión azt mondta, a differenciálmű beállításaival babrált a kormányon, amikor beütött a krach. Előzőleg kicsúszott az első kanyarnál is, lehet, hogy ez már a hiba előjele volt, vagy épp annak az okozója. Verstappennek mindenesetre szerencséje volt, mert a piros zászló hatálya alatt visszatolták a garázsba, és szinte rögtön vissza is térhetett a pályára az újraindítást követően.
And we have a Red Flag 🚩
Max Verstappen pulls to the side of the track reporting an "engine fault" #F1 #AustrianGP pic.twitter.com/nQYz8S5AUU
— Formula 1 (@F1) June 28, 2024
Az utolsó percekre előkerültek a lágy gumik, és azokon Verstappen vette át a vezetést, a kör rövidségéhez képest nem is kis előnnyel, 276 ezredmásodperccel. A 2. helyet Oscar Piastri kaparintotta meg, és bizonyára Norris is előrébb ugrott volna a másik McLarennel, ha nem hibázik – a brit pilóta az egyik jobbosnál csúszott le a kavicságyba a legjobbnak ígérkező körén.
A Ferrarinál abban bíztak, hogy Ausztriában a szebb arcukat mutatják, de Charles Leclerc és Carlos Sainz eredménye nem tudta megközelíteni Verstappenét. A Mercedesek viszont nem csináltak időmérős kísérletet a lágy gumin, így egyelőre nem tudjuk, a legpuhább abroncson mire mentek volna a Red Bull ellen, miután a tréning első felében ők álltak a tabella élén.
Láthattuk az új pályakialakítást is, amivel elejét kívánják venni a kiszélesítési mizériának, ami Ausztriában gyakori probléma. Úgy néz ki, a pilóták kedvét elveheti a pálya kiszélesítésétől, ugyanis előfordult, hogy valaki megcsúszott az utolsó kanyarnál, és inkább kikormányzott a bukótérbe ahelyett, hogy padlógázon maradva vastagon beleharapjon a rázókövekbe.
FP1 CLASSIFICATION
Next up… #F1Sprint qualifying #F1 #AustrianGP pic.twitter.com/s9RkkzdqYq
— Formula 1 (@F1) June 28, 2024