Lando Norris jelentősen megjavította az első gyakorlás legjobb köridejét, amikor élen zárta az utolsó pénteki edzést a McLarennel. A 60 percre kiírt körözést Charles Leclerc furcsa autótörése a 4-es kanyar kijáratánál hosszú időre megakasztotta, ráadásul később kis híján egy Sauber is balesetet szenvedett ugyanott.
Bár már délután 5 óra volt, amikor megkezdődött a második gyakorlás, a hőmérő továbbra is magas értékeket mutatott: a levegő hőmérséklete 31 °C-ra rúgott, az aszfalté pedig csak nemrég csökkent 50 °C alá.
Erre az egy órára először mindenki a közepes keverékű gumikon hajtott ki – élükön Nico Hülkenberggel, aki egyedüliként kihagyni volt kénytelen az első gyakorlást a Haasába beültetett Oliver Bearman miatt. Az első 30 perc ilyenkor általában a gyorskörökről, a második 30 pedig a hosszú etapok próbálgatásáról szól, ám egy baleset megbolygatta ezt a bejáratott programot.
16 perc telt el az edzésből, amikor Charles Leclerc és a szalagkorlát nagy erővel történő találkozása rondított bele a motorzajba a pálya északi pontján. A monacói a 4-es kanyarból, a gyors balosból kiérkezve hajtott rá túlságosan a kerékvetőre, ami megdobta az autóját, s a Ferrari előbb a hátuljával, majd kisebb erővel a bal első kerekével a külső szalagkorlátnak csapódott – amit nem véd gumifal, lévén itt meglehetősen ritkák a becsapódások.
A monacói azonnal jelezte, hogy jól van, és ki is szállt az autójából, a becsapódás ereje miatt azonban érkezett hozzá a mentőcsapat, és a pályán is elkélt némi takarítás, hiszen a Ferrari leszakította a szalagkorlátra helyezett szponzorfeliratokat.
Mindezek miatt negyedórás piros zászlós leállás lépett életbe, s már túl is voltunk az edzésidő felén, amikor ismét megkapta a zöld jelzést a mezőny. Hamarosan pedig jött az újabb szokatlan incidens: Csou Kuan-jü ugyanott vesztette el az irányítást az autója felett, ahol korábban Leclerc balesetezett!
Az ok viszont ezúttal eltérő volt: a Sauber pilótája gyorskörön haladt, s a 4-esben befordulva váratlanul érte, hogy Sergio Pérez Red Bullja lassú tempóban halad előtte az ideális íven. A kínai versenyző egy hirtelen mozdulattal próbálta balra kormányozni az autóját, de megpördült, ő azonban elkerülte a korláttal való találkozást, csupán a belső íven csúszott keresztül az őt észlelő Pérez előtt – s folytatni is tudta az edzést.
Lágy keverékeken ekkor a többség még szakított időt egy-egy időmérős szimulációs körre, ebből a versenyfutásból pedig Lando Norris jött ki a legjobban, 1:17,788-as idővel ő lett az edzés leggyorsabbja – közel egy másodpercet javítva Sainz korábbi etalonján.
A második helyen Max Verstappen zárt, akit Sainz, Pérez, George Russell és Kevin Magnussen követett.
A hátralévő időben feltankolt autóval köröztek a versenyzők, így a sorrend már nem változott, és további incidensek sem történtek – Leclerc azonban értékes adatgyűjtési időtől esett el azáltal, hogy ebben már nem vehetett részt.
A második szabadedzés végeredménye:
FP2 CLASSIFICATION 🏁
Lando leads the way, Perez finds pace again and a stellar lap sees Magnussen in the top six 👏#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/UrFyi3dMIM
— Formula 1 (@F1) July 19, 2024