A felügyelők utólag elvették a győzelmet George Russelltől, miután a Mercedes 1,5 kg-mal a súlyhatár alatt volt a verseny utáni ellenőrzésen. A Belga Nagydíj első helyét így a csapattárs Lewis Hamilton örökölte meg, míg Oscar Piastri fellépett a második, Charles Leclerc pedig a harmadik helyre.
Az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer által közzétett dokumentum szerint a leintést követően Russell autóját 798 kg-ra mérték – ami pontosan megegyezik a minimális versenysúllyal. Ezt követően azonban még kiszívták belőle a megmaradt üzemanyagot – a szabályok által előírt mennyiséget bennehagyva, s ekkor már csak 796,5 kg-ot mutatott két különböző mérleg is.
A súlyhatár megsértése rendszerint kizárást von maga után az F1-es futamokon, így szinte már ekkor borítékolható volt az ítélet.
A felügyelők kizárásról hozott döntésének indoklásában olvasható, hogy a meghallgatáson a Mercedes képviselője megerősítette, hogy a mérések helyesek, és az FIA minden folyamatot megfelelően végzett el, a csapat pedig beismerte, hogy nincsenek enyhítő körülmények, és egyszerűen hibát követtek el.
Hogy pontosan miért volt könnyebb Russell autója, azt sem az FIA, sem a Mercedes nem közölte, de Adam Cooper újságíró eszmefuttatása szerint lehetséges, hogy éppen a verseny közben meghozott stratégiai döntés, azaz az egyetlen kerékcsere miatt hosszúra nyújtott záró etap vezethetett a túl könnyű autóhoz, hiszen a négy abroncs a kopás során együttvéve akár el is veszíthetett 1,5 kg-nyit a futófelületéből…
Hamilton két tőmondattal reagált a vereségére, Russell megtanult nem félni tőle