Az F1 2026-os szabályaira való felkészülés jegyében megengedték a csapatoknak, hogy jövőre tíz tesztnapot tartsanak keverék autókkal. Ez mankó a vizsgálatokhoz, de így sem lesz egyszerű sok használható adatot gyűjteni.
A Motorsport Világtanács legutóbbi ülésén több döntést is ratifikáltak. Ezek közül eddig megtudtuk, hogy ezentúl a sprintfutamokon elkövetett szabálytalanságokért a felügyelők alkalmazhatnak olyan retorziókat, amelyek kihatnak a főversenyre, és az Autosport azt írja, megalkották azt a paragrafust is, miszerint a csapatok 2025-ben elővehetik korábbi autóikat és nem „fajtatisztává” („öszvérré„) alakíthatják át őket, hogy a pályán készüljenek a nagy megújulásokat hozó 2026-os idényre. Akkor az erőforrások nagyon megváltoznak, emellett kisebb lesz az autók mérete, valamint eltűnik a most ismert formájában a DRS.
Megoldották, hogy most már azt is lehessen büntetni, amit Alonso korábban megúszott
Összesen tíz tesztnap áll majd az F1-es csapatok rendelkezésére, és a tesztek során alapvetően csak olyan elemeket szerelhetnek fel az autóra, amiket legalább egy F1-es nagydíjon már bevetettek. A kivételek listáját az FIA hagyja jóvá, nyilván azokból az alkatrészekből áll, amik a 2026-os előírások szerint készültek, illetve amelyek szükségesek a módosítások hatásainak vizsgálatához.
A brit szaklap rámutatott, hogy a csapatok helyzete nem lesz könnyű, és kompromisszumot kell kötniük: a 2022 előtti autók méretben jobban passzolnak az új szabályokhoz, csakhogy a talajkölcsönhatás azokon kevésbé érvényesül, mint a 2022-es és azutáni autókon. A kapott eredmények értékelése így nehézkes lesz aerodinamikai szempontból, de az új motorok és rendszerek vizsgálata azért mindenképp hasznos lesz, mert teljesen új alapokról épített erőforrások esetén gyakran szembesülnek a gyártók kezdeti betegségekkel. Az első alkalmakon még nem is a motorok teljesítményének maximalizálása lesz a cél, hanem annak feltérképezése, hogy remélhetőleg minden megbízhatóan, a szimulációknak megfelelően fut-e a való életben a pályán is.
A keverék autókkal való kísérletezés nem új jelenség az F1 számára, hiszen a 2017-es és a 2022-es szabályváltozások előtt is ilyenekkel hajtottak végre teszteket, hogy felmérjék bizonyos elemek működését, terhelhetőségét.
Távozik a Red Bulltól a Verstappen első vb-címét érő előzést „előkészítő” szakember