Az Alpine döntött arról, hogy kié lesz a még kiadó F1-es ülésük 2025-re: Jack Doohan-re esett a választásuk, tehát újoncot avatnak.
Pierre Gasly-val már korábban szerződést hosszabbított az Alpine, és csütörtökön közölték, hogy a jelenleg 21 éves ausztrál fogja vezetni a másik autót. Mindez azt jelenti, hogy a márka WEC-programjában versenyző Mick Schumacher hoppon maradt, hiába reménykedett, hogy visszatérhet a Forma-1-be. Erre innentől nagyon halvány esélye marad csak, hiszen utoljára 2022-ben volt a mezőny tagja, bár elméletileg nem kizárt, hogy a Sauber esetleg őt választja a még szabad helyre.
Schumacher és Doohan nemrég együtt tesztelte az Alpine korábbi autóját, de úgy tűnik, a csapat inkább a fiatalításra szavazott. Így már csak a Mercedesnél, az RB-nél és a Saubernél vár gazdára ülés, bár a Mercedesnél Andrea Kimi Antonelli, az RB-nél Liam Lawson nagyon befutónak tűnik.
Jack Doohan a legendás motorversenyző, Mick Doohan fia. Ő 2018 óta versenyzik együléses autókkal, végigjárta a ranglétrát, és az F3-ban második lett 2021-ben, az F2-ben töltött két szezonjában pedig hatodik és harmadik lett az összetettben. F1-es autóval már van tapasztalata, idén két szabadedzésen is gyakorolhatott.
Az Alpine-nál nagy a felforgás mostanában (micsoda újdonság!), a szezon második felére például csapatfőnököt váltottak a menedzsmentben náluk megszokott variálás legújabb lépéseként, és a dörzsölt Flavio Briatore is visszatért hozzájuk. A csapat eladása is felmerült az utóbbi hónapokban, az pedig kérdés, hogy 2026-tól saját fejlesztésű motorral indulnak-e, vagy mástól vásárolnak inkább.
„Nem számít, hogy ki a versenyzőnk” – üzeni a csapat, amelynek ülésére Schumacher is hajt