KezdőlapF1Norris megnyerte a Szingapúri Nagydíjat, de Verstappen minimalizálta a veszteséget

Norris megnyerte a Szingapúri Nagydíjat, de Verstappen minimalizálta a veszteséget

-

Lando Norris a Szingapúri Nagydíj megnyerésével csökkentette lemaradását a mögötte befutó Max Verstappenhez képest a tabellán, Oscar Piastri révén pedig a másik McLaren is dobogón végzett. Daniel Ricciardo a hajrában kisegítette a testvércsapatot, elvéve a leggyorsabb körért járó egy pontot Norristól.

A rajthoz a közepes keverékű abroncs volt a legnépszerűbb választás, az első 13 helyen csak egyvalaki, a harmadik pozícióban álló Lewis Hamilton döntött másképp, aki korai pozíciónyerés reményében lágyakat választott.

A karrierje során hatodszor pole-pozíciót szerző Lando Norrisnak eddigi élről történő rajtjai során sohasem sikerült még megtartania a vezetést az első kör végére, ezúttal viszont megszakította ezt a rossz sorozatot. A McLaren brit pilótája még jobban is rajtolt a második helyről induló Max Verstappennél, így a holland nem tudott nyomást helyezni rá a belső íven, Norris nehézségek nélkül az élen maradt.

Hamilton nem tudott profitálni a lágy gumikból, maradt a harmadik helyen George Russell előtt, míg Nico Hülkenberg csak néhány száz méterig került az ötödik pozícióba, de Oscar Piastri gyorsan visszaelőzte őt. Az első kanyar legmerészebb manőverét az újonc Franco Colapinto mutatta be, aki a belső íven, a többieknél később fékezve dobta be sikerrel a Williamsét, minek következtében a 12. helyről a 9.-re került.

Az első körök zűrzavar nélkül lezajlottak, és nem csak a rajt utáni tolongásban maradt el a szingapúri utcákba kódolt kalamajka: a pálya 15. F1-es versenyén történt meg első alkalommal, hogy a versenyen egyáltalán nem volt szükség a biztonsági autó beavatkozására.

Norris előnyépítését igy semmi nem akasztotta meg: néhány kör után mérnöke ötmásodperces előny kiépítésére kérte Verstappennel szemben, ám amikor a brit igazán a gázra lépett, a McLaren nyomasztó tempófölénye hamar megmutatkozott, s mire Norris a 30. körben a bokszba hajtott, már 20 másodperc feletti előnnyel rendelkezett.

Az egykiállásos futamon a kerékcserék sorát az élmezőnyből viszont Hamilton kezdte meg a 17. körben, akinek így nem sült el jól a lágygumis rajt, a brit pedig azonnal érezte, hogy emiatt sebezhető lesz a verseny végén – a tíz körrel később cserélő Russell pedig már a kiállásakor elé ugrott.

A leghosszabban Leclerc és Piastri nyújtották el első etapjukat, így a végjátékban ők lehettek a támadók. A McLaren ausztrálja könnyedén áthámozta magát a két Mercedesen, azzal a reménnyel, hogy még Verstappent is elkaphatja – az utolsó tíz körre azonban bizonyossá vált, hogy ehhez nem elég jó a tempója. Leclerc ellenben ledolgozta hátrányát Hamiltonnal szemben és a 6. helyre szorította a britet.

Norrisra ugyan nem helyeződött közvetlen nyomás a versenyen, a brit azonban kétszer is ijesztő érintkezést tett a falakkal. Először, közvetlenül a bokszkiállása előtt az első vezetőszárnyának bal oldalában okozott egy apró kárt, ami viszont nem igényelt cserét, majd később jobb hátsó kerekével koccant veszélyesen, de ezt is átvészelte, miközben 30 másodpercre nyújtotta előnyét, s még a leggyorsabb kört is megfutotta.

A McLaren britje elsőként érte el a kockás zászlót, így megszerezte idei, és egyben F1-es karrierje harmadik győzelmét, s végül hét ponttal csökkentette hátrányát a mögötte befutó Verstappennel szemben, ami így most, hat futammal a szezon vége előtt 52 ponton áll. Piastri révén kettős dobogót jegyzett a McLaren, tovább növelve frissen megszerzett előnyét a konstruktőri bajnokságban.

Russell maga mögött tudta tartani az utolsó körökben a negyedik helyét célba vevő Leclerc-t, aki mögött Hamilton, Sainz, Alonso, Hülkenberg és Pérez végeztek pontszerző helyen. Sainz és Pérez egyaránt átugrotta a bokszban a remekül rajtoló Colapintót, aki a 11. hellyel ezúttal üres kézzel távozik. Csapattársa, Alexander Albon a rajtnál pozíciókat vesztett, majd a motor túlmelegedése miatt kiállt a versenyből.

Daniel Ricciardo talán utolsó futamát teljesíti idén az RB-ben, de a hétvégi lehangoltsága ellenére a futam végén még tett egy szívességet a Red Bullnak és korábbi csapattársának, Verstappennek: az ausztrált két körrel a vége előtt kerékcserére hívták, a leggyorsabb kör megfutásával pedig megfosztotta a leggyorsabb körért járó egy ponttól Norrist – még ha maga a 18. helyen befutva nem is kapta azt meg.

A Szingapúri Nagydíj végeredménye:

 

Friss