Toto Wolff felesleges konfliktusszításnak tartja Christian Horner legutóbbi megnyilvánulását George Russell esetleges szerződtetéséről. Pedig egyfelől részben a Mercedes-csapatfőnök kommunikációjának köszönhető az a narratíva, hogy a brit pilóta jövőre távozhat az istállótól, másrészt könnyen lehet, hogy a Red Bullt irányító szakember egyáltalán nem a levegőbe beszélt – csak éppen egy „apróságot” nem említett meg.
Christian Horner és Toto Wolff, vagyis a Red Bull, illetve a Mercedes csapatfőnöke ismét konfliktusba keveredtek egymással. Persze ebben nincs semmi újdonság, hiszen ilyesmi pár hetente, esetleg havonta megtörténik, ráadásul most tényleg nincs szó komoly háborúskodásról, hiszen csupán egy apró odaszólás történt. Az ezt kiváltó mondat viszont sokkal érdekesebb annál, mint amilyennek elsőre tűnik.
A brit szakembert a Sky Sports műsorában kérdezték az F1-ből távozó Daniel Ricciardo helyzetéről, majd a szakkommentátorként dolgozó korábbi pilóta, Martin Brundle rámutatott, hogy a Red Bull nincs a legjobb helyzetben pilótafronton. Erre Horner kijelentette, hogy Max Verstappen hozza az eredményeket, Sergio Pérez viszont kevésbé, ami pedig az ausztrál versenyzőt váltó Liam Lawsont illeti, egyelőre nem tudhatják pontosan, milyen szintet képvisel.
Ricciardo dicstelenül búcsúzott az F1-től, amiről csakis a Red Bull tehet
Ezután hangzott el az a mondat, amelyre Wolff reagált. „Nem félünk attól, hogy kívül is nézelődjünk. George Russellnek a következő év végén lejár a szerződése – mutatott rá erre a tényre. – Ostobaság lenne, ha ezt nem vennénk számításba. Rajta kívül más tehetséges versenyzők is vannak, akiknek szintén lejárhat a megállapodásuk.”
Wolff erre úgy reagált, hogy szerinte Horner „mindig próbálja keverni a sz*rt”, és most is ez zajlik. Azonban könnyen lehet, hogy valójában nem ez a helyzet, és a Red Bull csapatának első embere valóban komolyan számol Russell leigazolásával, már amennyiben elérhetővé válik. Csak éppen egy nem olyan apró tényezőt „elfelejtett” megemlíteni.
Az tény, hogy a Red Bull nincs ideális helyzetben pilótaszempontból. Pérez most már hosszú ideje nem tud konstans jó eredményeket hozni, Lawsonnak pedig még nem volt ideje bizonyítani, hogy képes ilyesmire. Az RB-t erősítő Cunoda Júkinak ugyan jó szezonja van, de egyrészt ő sem nyújt igazán kimagasló teljesítményt, másrészt a bikások a jelek szerint ódzkodnak őt felvinni a nagycsapathoz.
Persze ott van Verstappen, aki jelenleg egyértelműen vezérpilótának számít a Red Bullnál, mellé viszont aligha hoznának egy Russell-kaliberű versenyzőt. Bár a Mercedes neveltje néha még hibázik, de azért azt többé-kevésbé biztosra lehet venni, hogy jobban megnehezíteni a címvédő dolgát, mint amennyire azt jelenleg Pérez teszi.
Eddig a pontig tehát valóban nehéz komolyan venni Horner megszólalását, de itt jön képbe az a bizonyos meg nem említett tényező: mi van, ha Russell nem Verstappen mellé, hanem a holland pilóta helyére érkezne? Nos, így már mindjárt nagyon más a leányzó fekvése, hiszen ebben a háromszoros világbajnok kiválásával nem maradna olyan tapasztalt versenyző a Red Bull kötelékében, akire nyugodt szívvel rá lehetne bízni a vezérszerepet.
Márpedig Verstappen távozásának nagyon is van realitása, még úgy is, hogy 2028-ig rendelkezik szerződéssel a Red Bullnál. Az év elején ő maga is komolyan belengette ennek lehetőségét, és bár azóta megerősítette, hogy jövőre még biztosan marad a helyén, az már egyáltalán nem garantált, hogy 2026-ban is az energiaitalosokat fogja erősíteni.
A Red Bullnál is számolnak vele, hogy Verstappen otthagyja őket
Ebben az esetben a Red Bullnál alighanem kénytelen lennének saját utánpótlásrendszerükön kívül körülnézni. A szerződéseket elnézve viszont az élcsapatok közül a Ferrarinál és a McLarennél zárt ajtókat találnának, az Aston Martintól pilótapárosából pedig vélhetően egyik versenyzővel sem számolnak ilyen-olyan okokból. A mezőny hátsó feléből jó eséllyel az egy szem Carlos Sainz az, aki esetleg alkalmas lehet a feladatra.
Maradt tehát a Mercedes, illetve Russell, akiről Wolff a Horner megszólalására való reakciója után kijelentette, bízik benne, hogy „örökre” a Mercedesnél marad. Nos, ahogyan azt a The-Race.com cikke is kiemeli, a helyzet iróniája, hogy maga az osztrák üzletember ültette el a közvéleményben a gondolatot, miszerint ez esetleg mégsem így lesz, és a felek útjai már 2025-ben elválnak.
Ezen a ponton pedig ismét bekerül Verstappen a képbe. Wolff ugyanis nem csinált titkot abból, hogy ha lehetőség nyílik a 27. születésnapját néhány nap múlva ünneplő versenyző megszerzésére, akkor azt nem hagyja kihasználatlanul. Ez a 2025-ös évet illetően nem jött össze, de, ahogyan korábban említettük, az azt követő idényben változhat a helyzet.
Ha viszont a mostani címvédő a Mercedeshez igazol, akkor egyik pilótájuktól nyilvánvalóan meg kell válniuk. Ebből a szempontból Russell nincs könnyű helyzetben, hiszen jövő évi csapattársa a mindössze 18 esztendős Andrea Kimi Antonelli lesz, akivel a brackley-iek nagyon hosszú távon számolnak. A brit versenyzőnek tehát meggyőző különbséggel kell jobbnak bizonyulnia csapaton belül ahhoz, hogy választás esetén felé billenjen el a mérleg nyelve.
Ha viszont a Mercedes nem hosszabbít vele szerződést, akkor ironikus módon megtörténhet, hogy Horner és Wolff szegről-végről egy hajóban eveznek. Persze utóbbi nyilvánvalóan nem szívesen látná őt a Red Bull volánja mögött, de ha elengedi, akkor nincs beleszólása a jövőjébe. Russellnek pedig logikus választás lehet a Verstappen nélküli bikás alakulat, ahol jó eséllyel vezérpilóta lehet, legalábbis a kezdetekben.