Mick Schumachernek egyetlen esélye maradt arra, hogy jövőre Forma–1-es pilóta legyen. A Red Bull tanácsadója szerint pedig amennyiben ez nem jön össze, a 25 esztendős pilótának a hosszú távú versenyzésre kellene koncentrálnia.
Miután a Mercedes nem vele pótolta Lewis Hamiltont, majd az Alpine – amelynek WEC-csapatában versenyez – sem adta meg neki az F1-es visszatérés lehetőségét a távozó Esteban Ocon helyén, illetve a Williams sem számolt vele sem jövőre, sem a menesztett Logan Sargeant ideiglenes pótlékaként, Mick Schumacher számára a 2026-tól Audivá váló Sauber maradt az egyetlen esély arra, hogy 2025-ben visszatérjen. Sőt, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint ez a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fiának utolsó szalmaszálja arra, hogy valaha még F1-es pilóta legyen.
„Az Audi (2025-ben még Sauber – a szerk.) egyértelműen nem lesz győztes autó jövőre, ami azt jelenti, hogy sem a csapaton, sem a pilótán nem lenne nyomás” – idézi a RacingNews365.com a német RTL-nek nyilatkozó Markót, aki arra a felvetésre reagált, hogy a Saubernek Schumachert kellene leigazolnia a fennmaradó ülésre. A 81 esztendős osztrák úgy véli, a rutinos Nico Hülkenberg mellett jövőre kiderülhetne, hogy Mick mennyire jó, és ha nem üti meg a mércét, akkor el lehetne küldeni. „Nico Hülkenberg jó összehasonlítási alapot adna, és ha a teljesítménye nem megfelelő, 2026-ra lehet változtatni” – mondta Marko.
A Sauber ülésével kapcsolatban korábban Valtteri Bottas maradása tűnt a legvalószínűbbnek, míg egy ideje a McLaren-junior Gabriel Bortoleto is opcióként merült fel, ami azt jelenti, hogy Csou Kuan-jü szinte biztosan távozni kényszerül. Marko ugyanakkor a finn veterán megtartásával finoman szólva sem ért egyet.
„Ha tényleg Valtteri Bottas fogja megkapni az esélyt, akkor az egész dolog még inkább érthetetlen a számomra – mondta. – És szerintem amennyiben Schumacher nem kapja meg az ülést, akkor a Forma–1-es kaland a számára véget ér. Akkor a hosszú távú versenyzésre kellene koncentrálnia, ahol nagyon sikeres, és azt kell csinálnia. Ha a motorsportban marad, akkor találnia kell valamit, amit élvezettel csinál, ugyanakkor esélye is van nyerni.”
Mick Schumacher az idén továbbra is a Mercedes tartalékpilóta szerepét töltötte be az F1-ben, ami a szimulátoros munka mellett több gumitesztet is jelentett, emellett pedig az Alpine WEC-csapatának tagja, amellyel a Fuji 6 óráson megszerezte pályafutása első dobogós helyezését a sorozatban.