back to top
2024. november 01. 20:26

KezdőlapF1Verstappen-büntetés, pilótacsere és Norris-elsőség – így kezdődött az F1 brazíliai hétvégéje

Verstappen-büntetés, pilótacsere és Norris-elsőség – így kezdődött az F1 brazíliai hétvégéje

-

Lando Norris az utolsó pillanatban állította az élre a McLarent a Brazil Nagydíj szabadedzésén, de az eredményekből a szokottnál is kevesebbet szűrhetünk le.

A Brazil Nagydíj első és egyetlen szabadedzésével kezdetét vette az idei 21. Forma–1-es hétvége. Interlagosban a sprinthétvégéken megszokottak szerint 60 perc állt a pilóták rendelkezésére ahhoz, hogy felkészüljenek a szintén pénteken esedékes sprintidőmérőre, a napsütéses, száraz körülmények pedig tökéletes lehetőséget biztosítottak mindehhez.

A 20 versenyző között találtunk egy sprinthétvégén szokatlan nevet is – lévén ilyenkor a csapatok nem ültetnek be fiatalt, hogy ne vegyék el valamelyik állandó pilótától a gyakorlási lehetőséget –, méghozzá Oliver Bearmanét, aki Kevin Magnussen betegsége miatt az idén harmadjára is lehetőséget kap arra, hogy versenyezzen az F1-ben.

A másik, pályán zajló történésekkel szoros összefüggésben levő hír a mai napra, hogy a Red Bull beszerelte az idei 6. belső égésű motort Max Verstappen autójába, aki a vasárnapi futamon emiatt 5 helyes hátrasorolásban részesül a szombati időmérőn elért rajthelyéhez képest. A bikások emellett új vázat adtak Sergio Péreznek, hátha ez megoldja a mexikói pilóta gondjait.

A Red Bull jól is kezdett az újraaszfaltozott interlagosi körön, hiszen a közepes keverékű gumikon Verstappen gyorsan az élre állt, és 20 perc után 1:11.712-vel vezetett az őt 1 tizeddel követő George Russell, valamint a már 4 tizedes hátrányban levő Sergio Pérez előtt. A folytatásban viszont jelentősen változott a sorrend: Russell a lécet 1:11 alá szorítva átvette az első helyet, és egészen az utolsó utáni pillanatig őrizte is azt, ekkor azonban érkezett Lando Norris egy lágy gumis körön, és 1:10.610-zel közel 2 tizedet vert honfitársára.

Verstappen végül egészen a 15. helyig csúszott vissza, mert bár ő is feltette a lágy gumikat, azokon nem javított az idején. Ez megmutatja, hogy sprinthétvégéről lévén szó, a szokottnál is kevésbé érdemes kiindulni a szabadedzésből, hiszen a csapatoknak az időmérőre és a futamra is ebben a 60 percben kellett felkészülni. Russell például hiába lett második, folyamatosan az autója pattogására panaszkodott, míg Oliver Bearman harmadik helye nyilván jobb annál, mint amire a Haas majd a sprint és a rendes időmérőn képes lesz.

A 11. helyen záró Liam Lawsonig bezárólag mindenki a lágy gumikon érte el a legjobb idejét, de a mezőny második felében az új-zélandi mellett Cunoda (12.), Verstappen (15.) és Lewis Hamilton (16.) is a közepes keveréken futotta meg a legjobbját. A Mexikóban utolsó helyen záró Sergio Pérez az utolsó előtti időt futotta és csak Csou Kuan-jüt előzte meg, de kevesebb mint másfél tizeddel volt csak lassabb Verstappennél, így ő is bízhat abban, hogy ezúttal erősebb hétvégéje lesz.

A szabadedzés végeredménye:

Friss