Fordulat következhet be a 11. F1-es csapat ügyében, a jelentős változások után ugyanis már van rá esély, hogy 2026-tól nőjön a mezőny létszáma. A General Motors érkezhet.
Noha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábban zöld utat adott az Andretti F1-es projektjének, az F1 vezetése a csapatok többségével egyetértésben az idén januárban elutasította az amerikai istálló belépési kérelmét a sportágba, ezért úgy tűnt, még jó ideig maradhat a 10 csapatos létszám. Ám a legújabb fejlemények arra mutatnak, hogy 2026-tól mégis bővülhet a mezőny.
Ugyanakkor nem az Andretti fog érkezni, hanem a General Motors, számolt be róla magasrangú forrásokra hivatkozva többek között a BBC. A brit lap azt írja, hogy ez a korábbiakkal ellentétben tisztán a GM projektje lenne, és miután a csapat feláll, az Andretti nem venne részt annak működtetésében, ezért – noha egyelőre nem kommentálta az értesüléseket – az F1 másként tekintene erre a nevezésre, mint az Andretti korábbi próbálkozására.
Ez már háború: az F1 tulajdonosa kerek-perec megmondta, nem engedi beszállni az Andrettit
Dan Towriss, az Andretti tulajdonosa a Las Vegas-i Nagydíj helyszínén tartózkodik és a 2026-os belépésen dolgozik. A GM korábban az akkor még részben Michael Andretti által tulajdonolt Andretti Global támogatójaként tervezte a beszállást azzal a céllal, hogy 2028-tól saját motort épít, az új felállásban azonban a világ egyik vezető autógyártója csapattulajdonosként érkezne. Az első két évben ugyanakkor egy jelenlegi gyártótól kellene ügyfélmotort vásárolnia, mivel saját erőforrást ugyanúgy csak 2028-tól csinálna.
Fontos változás az is, hogy Michael Andretti társalapítóként már semmilyen szerepet nem tölt be a menedzsmentben, hiszen szeptemberben Towriss lett az új tulajdonos, Michael Andretti pedig nagykövetként maradt a szervezetnél. Ez a változás is lényeges szempont lehet az F1 megváltozott hozzáállásában, Andretti személye, pontosabban agresszív megközelítése ugyanis finoman szólva sem az általa remélt módon sült el.
„Ha egy csapat hozzá tud tenni a bajnoksághoz, és különösen, ha a General Motors úgy dönt, hogy tulajdonosként belép, az más történet – mondta a korábban nyíltan Andretti ellen állást foglaló Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Las Vegas-i Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján. – Amíg kreatív, az azt jelenti, hogy nő a sportág népszerűsége, nőnek a bevételei. Ebben az esetben egyetlen csapat sem lesz ellene, szóval én ebben reménykedem.”
„A párbeszéd az FIA, a csapat és az F1 között zajlik, ez nem a mi döntésünk – tette hozzá Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke. – Nyilván ha ez jó a sportnak, jó a show-nak, az üzletnek, és sportoldalról értéket ad hozzá, akkor mindannyiunk részéről oké a dolog.”
Az Egyesült Államok igazságügyi minisztériuma ezzel együtt vizsgálatot folytat az F1-gyel szemben amiatt, hogy elutasították az Andretti korábbi jelentkezését.
„Soha nem láttam ilyet” – 29 éve kezdődött Schumacher és a Ferrari közös története (videó)