back to top
2024. december 04. 08:44

KezdőlapF1Szokatlan hiba vette el majdnem Verstappen győzelmét

Szokatlan hiba vette el majdnem Verstappen győzelmét

-

Max Verstappennek nem volt ellenfele a Katari Nagydíjon, de a biztonsági autó rosszul működő lámpája könnyen kibabrálhatott volna vele.

Max Verstappen a rajttól a célig kontrollálta a Katari Nagydíjat, és győzelme a teljes táv alatt nem igazán forgott veszélyben, egyetlen szituációt kivéve. Ez a második, a célegyenesben levő törmelék miatt életbe léptetett biztonsági autós fázis végén, az újraindítás előtti körben jött el, amikor a biztonsági autó lámpájának rossz működése miatt a futamot vezető négyszeres világbajnok ébersége kellett ahhoz, hogy elkerüljön egy potenciális büntetést.

Miután ugyanis mérnöke, Gianpiero Lambiase szólt Verstappennek, hogy a biztonsági autó a kör végén visszatér a bokszba, a Mercedes-AMG GT Black Series tetején levő jelzés nem kapcsolt le. Pontosabban de, csak félig, a szemből látható ledek ugyanis egy idő után már nem villogtak, a hátrafelé néző, versenyzők által látható ledsor viszont igen. Verstappen a 13-as kanyarban meg is jegyezte a rádióban, hogy továbbra is villog a biztonsági autó fényjelzése – az utolsó kanyar előtt a holland mögött levő Norris is jelezte ezt –, mire mérnöke időt kért tőle. Lambiase végül azt az utasítást adta a hollandnak, hogy készüljön fel az újraindításra, ami meg is történt, lévén a Mercedes a villogó ledjei ellenére a bokszba hajtott.

Verstappen ennyire volt közel ahhoz, hogy Norris elkapja az újraindítás után:

Mindennek azért van jelentősége, mert a biztonsági autó fényjelzése a pilótáknak is szól, és amíg nem kapcsolták le, a futamot vezető versenyző nem maradhat le a Safety Cartól 10 autóhossznál nagyobb távolságra. Így aztán nagy szükség volt Verstappen éberségére ahhoz, hogy a Red Bull elkerülje a potenciális büntetést, hiszen amennyiben mérnöke üzenete után a holland elkezdett volna leszakadni a biztonsági autóról és 10 autóhossznál messzebb kerül, a felügyelők büntetést szabhattak volna ki rá.

„A szabály tolt ki velünk ma majdnem. Az az üzenet jött, hogy a biztonsági autó bejön abban a körben, de a fényjelzés nem kapcsolt le. Ebben az esetben tartani kell a távolságot a Safety Car mögött, így [Verstappen] nem lassíthatta vissza a mezőnyt, mert nem volt biztos benne, hogy mit fog csinálni a biztonsági autó. Tulajdonképpen a biztonsági autó utasításait követte, ami aztán kiállt a bokszba, ez pedig nyilván hátráltatta őt (Verstappent), és szerencsés volt, hogy Lando előtt maradt az egyes kanyarban” – idézi Christian Horner csapatfőnököt az Autosport.

Ennek az egésznek aztán az lett az eredménye, hogy Verstappen nem tudott rendesen felkészülni az újraindításra – csak azután maradt le kissé a Safety Cartól, hogy mérnöke megerősítette, a biztonsági autó kimegy a kör végén –, és a többi újraindítással ellentétben nem jóval az utolsó kanyar előtt, hanem csak onnan kijövet lépett a gázra, Norris pedig így tapadni tudott rá, majd a szélárnyékból kilépve megtámadta őt az első kanyarban, hogy aztán Verstappen agresszívan lezárja előtte az utat.

Az FIA utólag azt a tájékoztatást adta, hogy szóban minden csapatnak jelezték, hogy mikor áll ki a biztonsági autó, a fényjelzés hibájának okát pedig azonosították, de azért elővigyázatosságból a harmadik SC-fázisnál már a tartalék biztonsági autót küldték pályára.

Verstappen súlyos kijelentéseket tett a katari futam után

Friss