A McLaren hasonló helyzettől tarthat, mint ami 1989 végére polgárháborús övezetté változtatta a csapatot, de Oscar Piastri szerint nem fenyeget ez a veszély.
Alain Prost és Ayrton Senna rivalizálása annak idején annyira elfajult, hogy csapattársként második közös idényük utolsó hónapjaiban már nem is beszéltek egymással, és a konfliktus az 1989-es Japán Nagydíjon bekövetkezett ütközésben csúcsosodott ki.
A McLaren abban az értelemben hasonló helyzetből készült az új szezonra, hogy előzetesen az ő autójukat várja a közvélemény a legjobbnak, a két versenyzőjük pedig közel azonos kvalitású, ami a vb-címért támadás esetén történelmileg ritkábban hozott jó, mint rossz következményeket.
Piastri megérzése mégis az, hogy náluk nem lesz baj. „Az F1 akkoriban nagyon más volt, és a csapatunk, valamint a versenyzői is nagyon más karakterek. Amikor neccesebb szituációk alakultak ki a pályán, vagy valamelyikünk nem értett egyet valamilyen döntéssel, mindig átbeszéltük, és utólag értékelve ez nagyon hasznos volt” – mondta a RacingNews365-nek.
A bosszú napja: Prost meg akarta ütni, de undorodott a védhetetlent húzó Sennától
„Nem látok problémát abban, ahogy kezelni fogjuk a helyzetet. Szerintem Andrea [Stella csapatfőnök] egyik erőssége az, ahogy megbirkózik a nehezebb egyénekkel. Jó lenne, ha nyernénk bajnokságokat, mint Senna és Prost, de nem tudom elképzelni, hogy hasonló incidenseink lennének” – folytatta az ausztrál.
„Sohasem találkoztam Ayrtonnal és Alainnel sem, amíg versenyzett, de úgy gondolom, mi megmutattuk a tetteinkkel, hogy együttműködők vagyunk csapaton belül, ilyen a szervezeti kultúra. Természetes, hogy amikor egy csapat mindkét pilótája a győzelmekért harcol, kialakulnak feszültebb pillanatok, ez elkerülhetetlen. Nálunk nem volt túl sok eddig, és minden azon múlik, hogyan kezeljük őket.”
A McLaren azt ígérte, azonos feltételeket kínál mindkét pilótájának a 2025-ös szezonra fordulva, tehát a tavaly a Max Verstappen kihívójává előlépett Lando Norris előzetesen nem kap kiemelt bánásmódot. Az egyre több rutint gyűjtő Piastri azonban vélhetően tovább erősödik, és amikor fiatal, sikeréhes versenyzők egymást le akarják győzni, ott nagyon résen kell lennie a csapatvezetésnek, hogy kordában tartsák a dolgokat.
A puding próbája az evés, és elég egyetlen szikra, hogy helyrehozhatatlan károk keletkezzenek, ahogy Prost és Senna esetében láttuk. (Náluk az 1989-es imolai futamon történt meg ez, de Prost már az előző évi Portugál Nagydíjon is nehezményezte, hogy brazil csapattársa kis híján a falhoz szorította.) Különbség ezúttal az is, hogy akkor a McLaren kiemelkedett a mezőnyből, most viszont csak csekély előnyük lehet, ha tényleg övék marad a legerősebb autó, vagyis a pilóták az egymás elleni küzdelemmel többet veszthetnek.
Prost tudta, hogy ki fog esni, de előtte megpróbálta tönkretenni Senna versenyét